UX design

UX design
A versenyelőny eléréséhez mára már nem elég egy jó termék vagy minőségi szolgáltatás. A tervezés folyamán figyelembe kell vennünk a vásárlóink érzéseit és mentális modelljeit. A jó minőségű és testreszabott felhasználói élmény fogyasztói elvárássá vált. Az értékesítés támogatásában a UX design és a termékfejlesztési folyamatok tudatos tervezése stratégiai jelentőségű. A LogiNet munkáinál saját UX és UI designerekből álló csapatunk, a 22.design szakemberei biztosítják a felhasználók igényeire hangolt megoldásokat.
Felhasználói élmény tervezéssel a sikeres webáruház kialakításáért
Pontosan mit csinálnak a UX designerek?

A LogiNet UX csapatának, a 22.design-nak a munkája, hogy kijelölje a fejlesztés fő irányát, felmérje, hogy az adott célcsoport miként használna adott cél érdekében egy weboldalt vagy mobil appot, majd erre szabja a megoldásokat. Könnyen és kényelmesen kezelhető felületeket terveznek, ehhez elkészítik a grafikai terveket is. Még a fejlesztés megkezdése előtt felhasználói tesztekkel mérik azok hatékonyságát. A visszajelzések felhasználásával folyamatosan finomítják a javaslatokat, a designt, amíg az tökéletesen azt nem nyújtja, amit ügyfeleink keresnek.

UX tervezéssel lehetővé válik a digitális ügyfélélmény optimalizáció
Miért éri meg a UX-be fektetni?

Amennyiben kihagyjuk online fejlesztéseinkből a UX designerek képességeit, dupla veszteséget kockáztatunk: ügyfeleink ugyanis nem szívesen vásárolnak bonyolult, nehézkes felületeken. Így elbukjuk a vásárlások bevételeit és állnunk kell a módosítással járó költségeket is. A UX módszertan nagy előnye, hogy még a weboldal készítés megkezdése előtt vásárlóbaráttá tudja tenni online értékesítési felületeinket, alkalmazásával egyszerre spórolunk időt és pénzt.

A felhasználóbarát honlap magasabb kosárértéket, jobb konverziót biztosít a kereskedőnek
Hogyan lehet mérni, mit szeretnének a vásárlók?

A UX szakemberek módszertant követve dolgoznak. Kialakítanak egy feltevést, majd a felhasználói elégedettség felmérésével validálják azt a megtakarítás érdekében. Ehhez olyan kvalitatív eszközöket használnak, mint a user teszt, az interjú vagy a terepszemle, míg kvantitatív módszereik között online kérdőívek, remote tesztek és analitikák szerepelnek.

Fontos, hogy a UX Design, Service Design már a kezdetektől beépüljön a tervezési folyamatba
Kiknek ajánljuk szolgáltatásunkat?

Aki online értékesítésben, weboldal készítésben gondolkozik és elégedett ügyfeleket szeretne iparágtól függetlenül, annak szüksége lesz a UX designerek munkájára.

Az egyes vállalati igények lefedésére három különböző UX szolgáltatáscsomagot alakítottunk ki, így az is megtalálja a számára megfelelő megoldást, aki csak egyes részterületeken módosítana, s az is, aki egy új szolgáltatás bevezetését tervezi. Annak érdekében, hogy a vállalat valóban olyan termékkel, szolgáltatással jelenjen meg a piacon, amely az ügyfelek igényeire van szabva, lényeges, hogy a UX már a kezdetektől beépüljön a tervezési folyamatba.
 

1. szolgáltatáscsomag: UX QUICK FIX

Mikor ajánljuk?

Egy gyors helyzetelemzésre, finomításokra meghatározott időszakonként érdemes időt szánni, hiszen egy ilyen lépéssel időben megakadályozhatjuk a nagyobb "félresiklásokat". A "UX Quick Fix" csomag a cégeknek amolyan "ismerkedést" jelent a UX, Product Design világával: a webshop, a mobil applikáció, avagy a weboldal áttanulmányozását követően a LogiNet UX csapatának, 22.design-nak a szakemberei olyan apróbb változtatásokat tesznek, amivel érdemi eredményt lehet elérni. Ez jelentheti a képek jobb elrendezését, szövegezésbeli módosításokat, avagy a keresőmodul, a navigáció optimalizálását. 

Átfutási idő: Legfeljebb 1 hét

Milyen lépésekből épül fel a szolgáltatáscsomag?
 

  • Heurisztikus elemzés:  A "UX Quick Fix" csomag keretében a 22.design szakemberei az adott weboldal, vagy webshop felületeit egy megadott szempontrendszer alapján elemzik, ezáltal rövid idő alatt feltárják annak használhatósági problémáit
  • Versenytárs elemzés: A közvetlen versenytársak digitális felületeinek és folyamatainak elemzése, hibák és versenyelőnyök feltérképezése, nemzetközi best practice-ek felkutatása
  • Prototípus készítés: A weboldal vagy mobil alkalmazás első (korlátozott funkcionalitással bíró) kattintható verziója. Nem igényel programozást, ezért gyorsan elkészíthető
  • UI tervek: A design tervek a weboldal / mobil app végső verzióját mutatják be képekkel, betűtípusokkal, illusztrációkkal és minden olyan vizuális elemmel együtt, mely a felhasználói felületen megjelenik
2. szolgáltatáscsomag: REDESIGN

Mikor ajánljuk?

Ha a vállalat online felületei elavultak, nem nyújtják azt a felhasználói élményt, azt a minőséget, amit az ügyfelek elvárnának, csökkent a látogatottság, a forgalom, akkor azt a piaci igényeknek megfelelően újra kell tervezni.

Átfutási idő: 2-6 hónap

Milyen lépésekből épül fel a szolgáltatáscsomag?
 

  • Workshop: Az elérhető kutatási anyagok alapján workshopok, felhasználói és stakeholder interjúk levezetése, melyeknek célja az üzleti célok meghatározása, a personák kialakítása, a User Journey Map-ek elkészítése. (Persona: célcsoport jellegzetes szereplőinek absztrakt leképezése; User Journey Map: a felhasználó "útja" a weben történő találkozási fázistól). Emellett meghatározott analitikai eszközök alkalmazása (pl. Google Analytitcs, Hotjar), illetve különböző survey-k (weboldalba beépített, emailben, vagy valamilyen közösségi felületen megosztott kérdőívek) kiküldése
  • Heurisztikus elemzés:  A szakemberek az adott weboldal, vagy webshop felületeit egy megadott szempontrendszer alapján elemzik, ezáltal rövid idő alatt feltárják annak használhatósági problémáit
  • Versenytárs elemzés: A közvetlen versenytársak digitális felületeinek és folyamatainak elemzése, hibák és versenyelőnyök feltérképezése, nemzetközi best practice-ek felkutatása
  • Prototípus készítés: A weboldal vagy mobil app első (korlátozott funkcionalitással bíró) kattintható verziója. Nem igényel programozást, ezért gyorsan elkészíthető. Segítségével a terveket könnyen tesztelhetővé és validálhatóvá lehet tenni
  • Usability teszt: A usability tesztek arra szolgálnak, hogy felmérjék a weboldal használhatóságát, illetve értékeljék a felhasználói élményt. Ehhez a weboldal felhasználóinak egy reprezentatív csoportja segítségével vizsgáljuk az oldalt, vagy annak prototípusát
  • UI tervek: A design tervek a weboldal / mobil app végső verzióját mutatják be képekkel, betűtípusokkal, illusztrációkkal és minden olyan vizuális elemmel együtt, mely a felhasználói felületen megjelenik
  • Fejlesztői support: A design megvalósítása során rendszerint felmerülnek fejlesztői kérdések, melyekre UX/UI tervezői kollégáink támogatása jelenti a választ. Szintén fontos feladat az elkészült weboldal / mobil app design helyességének a tesztelése
3. szolgáltatáscsomag: ÚJ SZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE

Mikor ajánljuk?

Egy új vállalat piacra lépésekor, illetve az adott szolgáltatási paletta újragondolása esetén - például ha egy webshop már elérte korlátait - jelent hatékony segítséget a szolgáltatáscsomag. A fejlesztési, illetve design projekt keretében lehetővé válik egy olyan termékdivízió, szolgáltatási paletta létrehozása, amely többkörös tesztelésen esik át, innovatív, versenyképes, így a cég biztos lehet abban, hogy az valóban az ügyfelek igényeire van szabva.

Átfutási idő: 3-6 hónap

Milyen lépésekből épül fel a szolgáltatáscsomag?
 

  • Alapozás workshop - Inception Deck: A jó szoftver tervezésének és fejlesztésének feltétele az ügyfél döntéshozóinak, munkatársainak, sajátosságainak, motivációinak megismerése, a követelmények elemzése, értelmezése, a létrehozandó termék megértése, a vízió magas szintű megalkotása. Elengedhetetlen a létrehozandó termék legfontosabb jellemzőinek és a termék jövőbeli piaci érvényesülésére vonatkozó kockázatoknak a világos meghatározása. Ennek érdekében 2-3 alkalommal 4 órás workshopra kerül sor, ahol körvonalazódnak ezek a dolgok. A meghatározott tematika alapján lezajló "Inception Deck" jóval több, mint a konszenzuskeresés, az információszerzés és rendszerezés fejlett módszerkészlete. A szakértők ezen workshopok során igyekeznek a lehető legtöbb tapasztalatot, szaktudást és ötletet belevinni a projektbe.
  • Interjúk: Felhasználói és stakeholder interjúk levezetése, melynek segítségével mélyebben megérthetjük a felhasználói igényeket, illetve az üzleti célokat, folyamatokat
  • Field Research: Az adott szolgáltatás offline világának feltérképezése, melynek segítségével megismerhetjük a valódi élethelyzeteket és problémákat, amelyre a digitális megoldásainkat tervezzük
  • Analitika: Elérhető analitikai eszközök (Google, Hotjar, stb) vizsgálata UX szempontból, különös tekintettel a konverzióra
  • Heurisztikus elemzés:  A szakemberek az adott weboldal, vagy webshop felületeit egy megadott szempontrendszer alapján elemzik, ezáltal rövid idő alatt feltárják annak használhatósági problémáit
  • Versenytárs elemzés: A közvetlen versenytársak digitális felületeinek és folyamatainak elemzése, hibák és versenyelőnyök feltérképezése, nemzetközi best practice-ek felkutatása
  • Prototípus készítés: A weboldal vagy mobil alkalmazás első (korlátozott funkcionalitással bíró) kattintható verziója. Nem igényel programozást, ezért gyorsan elkészíthető. Segítségével a terveket könnyen tesztelhetővé és validálhatóvá lehet tenni
  • Több körös usability teszt: A usability tesztek arra szolgálnak, hogy felmérjék a weboldal használhatóságát, illetve értékeljék a felhasználói élményt. Ehhez a weboldal felhasználóinak egy reprezentatív csoportja segítségével vizsgáljuk az oldalt, vagy annak prototípusát
  • UI tervek: A design tervek a weboldal / mobil app végső verzióját mutatják be képekkel, betűtípusokkal, illusztrációkkal és minden olyan vizuális elemmel együtt, mely a felhasználói felületen megjelenik
  • Fejlesztői support: A design megvalósítása során rendszerint felmerülnek fejlesztői kérdések, melyekre UX/UI tervezői kollégáink támogatása jelenti a választ. Szintén fontos feladat az elkészült weboldal / mobil app design helyességének a tesztelése

UX Kisokos: 11 UX kutatási módszer, amellyel növelheted céged sikerességét

30 oldalas ingyenes kézikönyv, amiben bemutatjuk, hogyan használjuk ezeket a módszereket UX design partnercégünkkel, a 22.design-nal és hasznos tanácsokat adunk arra vonatkozóan, hogyan tudod alkalmazni őket a saját online felületeid, mobil applikációd esetében.

Töltsd le a UX Kisokos ebookot!

Tudj meg többet rólunk, hogyan dolgozunk, hogyan segítjük ügyfeleink online növekedését!

Referenciák
Ügyfeleink mondták

AJÁNLATKÉRÉS

Fokozza vállalkozása hatékonyságát, növelje bevételét cége igényeire szabott, egyedi szoftveres megoldásokkal! A LogiNet szakértelmével hosszú távra tervezhet: írja le elképzeléseit, céljait, és kollégánk rövid időn belül felveszi Önnel a kapcsolatot!

AJÁNLATKÉRÉS
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.