Vodafone Ready Business Index

Center image

A Vodafone Magyarország, a hazai piac egyik legnagyobb mobil piaci szereplője számára készítettünk üzleti kalkulátort egy saját weboldallal kiegészítve

Ready Business Index kalkulátor segítségével egy kisvállalati ügyfél választ kaphat arra, mennyire felkészült ügyfélélmény szempontjából, mennyire rugalmas az üzletmenete és milyen hatékonyak az alkalmazottai. Az összértékelés után a Vodafone kisvállalati értékesítési csapata segít a további fejlesztési lépések meghatározásában.

A kalkulátor első indulása után egy redesignon esett át, mely során UX kutatásokra alapozva, a felhasználói utat mélyebben kielemzve egy könnyebben áttekinthető, strukturáltabb, több ponton a lead begyűjtésére fókuszáló üzleti kalkulátor modul készült. Ezáltal minimalizálódott a lemorzsolódás, és növekedett a konverzió.

Hogyan tudott a Loginet Sytems Kft. egy értékesítési oldalról hatékonyabb üzleti kalkulátor felületet kialakítani?

A Vodafone az üzleti leadek, kontaktok bekérését, és a kisvállalati ügyfélkör támogatását határozta meg üzleti célként. A Ready Business Index kalkulátor azonban indulásakor nem érte el a várt eredményeket értékesítési lead és kontaktok mennyisége szempontjából. Ezért első körben egy hatékonysági vizsgálatot végeztünk, mind e-commerce, mind UX szempontból. A kutatásunk több megoldandó problémára is rávilágított.

A hosszadalmas adatbekérés és kitöltés során túl nagy volt a lemorzsolódás

A kérdőív kitöltése több mint tíz percet vett igénybe és a válaszadók közül menet közben nagyon sokan lemorzsolódtak. Konverzió szempontjából nagy kihívást jelent a marketingeseknek, hogy mi lesz azokkal az érdeklődőkkel, akik valami miatt abbahagyják, vagy nem viszik végig a kérdőívet, így adatokat és ügyfeleket veszítenek.

Megoldás: egyszerűbb, áttekinthetőbb felület kialakítása

A kérdőívben több ponton, részenként kerültek bekérésre a kontakt adatok a érdeklődőktől, ezáltal kevésbé érzik megterhelésnek, hosszadalmasnak az adatok megadását. A kérdőív a kitöltése során több ponton jelzi, hogy hol tart a felhasználó a folyamatban és mennyi időt vesz még igénybe a kérdőív kitöltése.

A legfontosabb elérési kontaktadatok (név, e-mail cím) a kérdőív legelejére kerültek. A részben kitöltött kérdőívek is bekerülnek a háttérrendszerekbe. Ha egy kontaktnál már minimális elérési adat rendelkezésre áll, azt a telesales értékesítés tudja leadként kezelni.

Nagyobb hangsúly került az egyszerűbb, áttekinthetőbb felület kialakítására.

A Vodafone kisvállalati ügyfélkörben marketing oldalról is támogatja a kérdőív kitöltést: mobil eszköz ajándékokat sorsol ki a kitöltők között. Továbbá intenzív marketingkommunikációval is segíti a kitöltést, valamint TV, rádió és online hirdetési kampány is folyamatban van.

A kalkulátor nem kezelte megfelelően a különböző ügyfél szegmenseket

Beérkezésekor a leadek nem voltak differenciálva a vállalat mérete szerint, így nem csak kisvállalati, hanem nagyvállalati ügyfelek is bekerülhettek. A nagyvállalati ügyfeleket értékesítési hatékonyság szempontjából érdemes már a kezdetektől kiemelten kezelni, és nagyvállalati értékesítési csatornákba terelni.

Megoldás: a főoldalon elhelyeztünk egy könnyen észrevehető menüpontot

A főoldalra felkerült egy "Ajánlat Nagyvállalatoknak” menüpont, ami már ott választópont a belépő látogatóknak.

UX kutatásra alapozva elindul a Ready Business Index kalkulátor fejlesztési redesignja

A UX kutatásra épülő javaslatokat beépítettük a kalkulátorba. A fejlesztés során több belső, pl. Salesforce és Servey Gizmo rendszerekkel is integráltuk a kalkulátorból kapott adatokat, biztosítottuk az együttműködést a Vodafone belső rendszereivel, ezáltal a leadek kezelése még gördülékenyebbé vált.

2018 októberére elkészül a megújult Vodafone Ready Business Index

Az eddigi eredmények alapján az újratervezett oldal – a kutatási eredményeket visszaigazolva – sokkal jobban teljesít. A Vodafone üzleti céljait támogatva több értékesítési leadet generál, és hatékonyabban támogatja a kisvállalati ügyfelek mobil irányú fejlesztését. A fejlesztés mindenképpen alátámasztja, hogy a UX- és ügyfél-fókuszú kutatásokra mindenképp szükség van, ha szeretnénk javítani értékesítésük hatékonyságát.

 

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.