UX Design

UX Design
A versenyelőny eléréséhez mára már nem elég egy jó termék vagy minőségi szolgáltatás. A tervezés folyamán figyelembe kell vennünk a vásárlóink érzéseit és mentális modelljeit. A jó minőségű és testreszabott felhasználói élmény fogyasztói elvárássá vált. Az értékesítés támogatásában a UX design és a termékfejlesztési folyamatok tudatos tervezése stratégiai jelentőségű. A LogiNet munkáinál saját UX és UI designerekből álló csapatunk, a 22.design szakemberei biztosítják a felhasználók igényeire hangolt megoldásokat.
Felhasználói élmény tervezéssel a sikeres webáruház kialakításáért
Pontosan mit csinálnak a UX designerek?

A LogiNet UX csapatának, a 22.design-nak a munkája, hogy kijelölje a fejlesztés fő irányát, felmérje, hogy az adott célcsoport miként használna adott cél érdekében egy weboldalt vagy appot, majd erre szabja a megoldásokat. Könnyen és kényelmesen kezelhető felületeket terveznek, ehhez elkészítik a grafikai terveket is. Még a fejlesztés megkezdése előtt felhasználói tesztekkel mérik azok hatékonyságát. A visszajelzések felhasználásával folyamatosan finomítják a javaslatokat, a designt, amíg az tökéletesen azt nem nyújtja, amit ügyfeleink keresnek.

UX tervezéssel lehetővé válik a digitális ügyfélélmény optimalizáció
Miért éri meg a UX-be fektetni?

Amennyiben kihagyjuk online fejlesztéseinkből a UX designerek képességeit, dupla veszteséget kockáztatunk: ügyfeleink ugyanis nem szívesen vásárolnak bonyolult, nehézkes felületeken. Így elbukjuk a vásárlások bevételeit és állnunk kell a módosítással járó költségeket is. A UX módszertan nagy előnye, hogy még a fejlesztés megkezdése előtt vásárlóbaráttá tudja tenni online értékesítési felületeinket, alkalmazásával egyszerre spórolunk időt és pénzt.

A felhasználóbarát honlap magasabb kosárértéket, jobb konverziót biztosít a kereskedőnek
Hogyan lehet mérni, mit szeretnének a vásárlók?

A UX szakemberek módszertant követve dolgoznak. Kialakítanak egy feltevést, majd a felhasználói elégedettség felmérésével validálják azt a megtakarítás érdekében. Ehhez olyan kvalitatív eszközöket használnak, mint a user teszt, az interjú vagy a terepszemle, míg kvantitatív módszereik között online kérdőívek, remote tesztek és analitikák szerepelnek.

Fontos, hogy a UX Design, Service Design már a kezdetektől beépüljön a tervezési folyamatba
Kiknek ajánljuk szolgáltatásunkat?

Aki online értékesítésben gondolkozik és elégedett ügyfeleket szeretne iparágtól függetlenül, annak szüksége lesz a UX designerek munkájára.

Az egyes vállalati igények lefedésére három különböző UX szolgáltatáscsomagot alakítottunk ki, így az is megtalálja a számára megfelelő megoldást, aki csak egyes részterületeken módosítana, s az is, aki egy új szolgáltatás bevezetését tervezi. Annak érdekében, hogy a vállalat valóban olyan termékkel, szolgáltatással jelenjen meg a piacon, amely az ügyfelek igényeire van szabva, lényeges, hogy a UX már a kezdetektől beépüljön a tervezési folyamatba.
 

1. szolgáltatáscsomag: UX QUICK FIX

Mikor ajánljuk?

Egy gyors helyzetelemzésre, finomításokra meghatározott időszakonként érdemes időt szánni, hiszen egy ilyen lépéssel időben megakadályozhatjuk a nagyobb "félresiklásokat". A "UX Quick Fix" csomag a cégeknek amolyan "ismerkedést" jelent a UX, Product Design világával: a webshop, a mobil applikáció, avagy a weboldal áttanulmányozását követően a LogiNet UX csapatának, 22.design-nak a szakemberei olyan apróbb változtatásokat tesznek, amivel érdemi eredményt lehet elérni. Ez jelentheti a képek jobb elrendezését, szövegezésbeli módosításokat, avagy a keresőmodul, a navigáció optimalizálását. 

Átfutási idő: Legfeljebb 1 hét

Milyen lépésekből épül fel a szolgáltatáscsomag?
 

  • Heurisztikus elemzés:  A "UX Quick Fix" csomag keretében a 22.design szakemberei az adott weboldal, vagy webshop felületeit egy megadott szempontrendszer alapján elemzik, ezáltal rövid idő alatt feltárják annak használhatósági problémáit.
  • Versenytárs elemzés: A közvetlen versenytársak digitális felületeinek és folyamatainak elemzése, hibák és versenyelőnyök feltérképezése, nemzetközi best practice-ek felkutatása.
  • Prototípus készítés: A weboldal vagy alkalmazás első (korlátozott funkcionalitással bíró) kattintható verziója. Nem igényel programozást, ezért gyorsan elkészíthető. 
  • UI tervek: A design tervek a honlap/app végső verzióját mutatják be képekkel, betűtípusokkal, illusztrációkkal és minden olyan vizuális elemmel együtt, mely a felhasználói felületen megjelenik
2. szolgáltatáscsomag: REDESIGN

Mikor ajánljuk?

Ha a vállalat online felületei elavultak, nem nyújtják azt a felhasználói élményt, azt a minőséget, amit az ügyfelek elvárnának, csökkent a látogatottság, a forgalom, akkor azt a piaci igényeknek megfelelően újra kell tervezni.

Átfutási idő: 2-6 hónap

Milyen lépésekből épül fel a szolgáltatáscsomag?
 

  • Workshop: Az elérhető kutatási anyagok alapján workshopok, felhasználói és stakeholder interjúk levezetése, melyeknek célja az üzleti célok meghatározása, a personák kialakítása, a User Journey Map-ek elkészítése. (Persona: célcsoport jellegzetes szereplőinek absztrakt leképezése; User Journey Map: a felhasználó "útja" a weben történő találkozási fázistól). Emellett meghatározott analitikai eszközök alkalmazása (pl. Google Analytitcs, Hotjar), illetve különböző survey-k (weboldalba beépített, emailben, vagy valamilyen közösségi felületen megosztott kérdőívek) kiküldése
  • Heurisztikus elemzés:  A szakemberek az adott weboldal, vagy webshop felületeit egy megadott szempontrendszer alapján elemzik, ezáltal rövid idő alatt feltárják annak használhatósági problémáit
  • Versenytárs elemzés: A közvetlen versenytársak digitális felületeinek és folyamatainak elemzése, hibák és versenyelőnyök feltérképezése, nemzetközi best practice-ek felkutatása
  • Prototípus készítés: A weboldal vagy alkalmazás első (korlátozott funkcionalitással bíró) kattintható verziója. Nem igényel programozást, ezért gyorsan elkészíthető. Segítségével a terveket könnyen tesztelhetővé és validálhatóvá lehet tenni
  • Usability teszt: A usability tesztek arra szolgálnak, hogy felmérjék a weboldal használhatóságát, illetve értékeljék a felhasználói élményt. Ehhez a weboldal felhasználóinak egy reprezentatív csoportja segítségével vizsgáljuk az oldalt, vagy annak prototípusát
  • UI tervek: A design tervek a honlap/app végső verzióját mutatják be képekkel, betűtípusokkal, illusztrációkkal és minden olyan vizuális elemmel együtt, mely a felhasználói felületen megjelenik
  • Fejlesztői support: A design megvalósítása során rendszerint felmerülnek fejlesztői kérdések, melyekre UX/UI tervezői kollégáink támogatása jelenti a választ. Szintén fontos feladat az elkészült oldal/app design helyességének a tesztelése
3. szolgáltatáscsomag: ÚJ SZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE

Mikor ajánljuk?

Egy új vállalat piacra lépésekor, illetve az adott szolgáltatási paletta újragondolása esetén - például ha egy webshop már elérte korlátait - jelent hatékony segítséget a szolgáltatáscsomag. A fejlesztési, illetve design projekt keretében lehetővé válik egy olyan termékdivízió, szolgáltatási paletta létrehozása, amely többkörös tesztelésen esik át, innovatív, versenyképes, így a cég biztos lehet abban, hogy az valóban az ügyfelek igényeire van szabva.

Átfutási idő: 3-6 hónap

Milyen lépésekből épül fel a szolgáltatáscsomag?
 

  • Alapozás workshop - Inception Deck: A jó szoftver tervezésének és fejlesztésének feltétele az ügyfél döntéshozóinak, munkatársainak, sajátosságainak, motivációinak megismerése, a követelmények elemzése, értelmezése, a létrehozandó termék megértése, a vízió magas szintű megalkotása. Elengedhetetlen a létrehozandó termék legfontosabb jellemzőinek és a termék jövőbeli piaci érvényesülésére vonatkozó kockázatoknak a világos meghatározása. Ennek érdekében 2-3 alkalommal 4 órás workshopra kerül sor, ahol körvonalazódnak ezek a dolgok. A meghatározott tematika alapján lezajló "Inception Deck" jóval több, mint a konszenzuskeresés, az információszerzés és rendszerezés fejlett módszerkészlete. A szakértők ezen workshopok során igyekeznek a lehető legtöbb tapasztalatot, szaktudást és ötletet belevinni a projektbe.
  • Interjúk: Felhasználói és stakeholder interjúk levezetése, melynek segítségével mélyebben megérthetjük a felhasználói igényeket, illetve az üzleti célokat, folyamatokat
  • Field Research: Az adott szolgáltatás offline világának feltérképezése, melynek segítségével megismerhetjük a valódi élethelyzeteket és problémákat, amelyre a digitális megoldásainkat tervezzük
  • Analitika: Elérhető analitikai eszközök (Google, Hotjar, stb) vizsgálata UX szempontból, különös tekintettel a konverzióra
  • Heurisztikus elemzés:  A szakemberek az adott weboldal, vagy webshop felületeit egy megadott szempontrendszer alapján elemzik, ezáltal rövid idő alatt feltárják annak használhatósági problémáit
  • Versenytárs elemzés: A közvetlen versenytársak digitális felületeinek és folyamatainak elemzése, hibák és versenyelőnyök feltérképezése, nemzetközi best practice-ek felkutatása
  • Prototípus készítés: A weboldal vagy alkalmazás első (korlátozott funkcionalitással bíró) kattintható verziója. Nem igényel programozást, ezért gyorsan elkészíthető. Segítségével a terveket könnyen tesztelhetővé és validálhatóvá lehet tenni
  • Több körös usability teszt: A usability tesztek arra szolgálnak, hogy felmérjék a weboldal használhatóságát, illetve értékeljék a felhasználói élményt. Ehhez a weboldal felhasználóinak egy reprezentatív csoportja segítségével vizsgáljuk az oldalt, vagy annak prototípusát
  • UI tervek: A design tervek a honlap/app végső verzióját mutatják be képekkel, betűtípusokkal, illusztrációkkal és minden olyan vizuális elemmel együtt, mely a felhasználói felületen megjelenik
  • Fejlesztői support: A design megvalósítása során rendszerint felmerülnek fejlesztői kérdések, melyekre UX/UI tervezői kollégáink támogatása jelenti a választ. Szintén fontos feladat az elkészült oldal/app design helyességének a tesztelése

Fontos számodra az online értékesítés? Webshop vagy mobilshop indításban gondolkozol? Töltsd le ingyenesen az Ecommerce növekedés sikerkönyvet!


Ingyenesen elérhető tippek az ecommerce növekedéshez. Válaszd a siker útját és kerüld el a buktatókat!
Tanulj a hazai ecommerce szakértők tapasztalataiból elsőkézből!
Szerezz versenyelőnyt új megoldások megismerésével, mint a UX, service design és a mobil applikációk.

Referenciák
Ügyfeleink mondták

AJÁNLATKÉRÉS

Fokozza vállalkozása hatékonyságát, növelje bevételét cége igényeire szabott, egyedi szoftveres megoldásokkal! A LogiNet szakértelmével hosszú távra tervezhet: írja le elképzeléseit, céljait, és kollégánk rövid időn belül felveszi Önnel a kapcsolatot!

AJÁNLATKÉRÉS
AuchanAuchan
Wolters KluwerWolters Kluwer
HikokiHikoki
VodafoneVodafone
Eötvös Loránd TudományegyetemEötvös Loránd Tudományegyetem
Pingvin PatikaPingvin Patika
DunapackDunapack
KonzolvilágKonzolvilág
Akadémiai KiadóAkadémiai Kiadó
Hamburger HungariaHamburger Hungaria
Fővárosi Csatornázási MűvekFővárosi Csatornázási Művek
RentingoRentingo
Bátor TáborBátor Tábor
GraphisoftGraphisoft
VeoliaVeolia
WitmeupWitmeup
Fairpay ControlFairpay Control
AnglovilleAngloville
IKR Agrár Kft.IKR Agrár Kft.
GE LightningGE Lightning
HotexHotex
Országos Bírósági HivatalOrszágos Bírósági Hivatal
RégikönyvekRégikönyvek
RETRET
Szegedi VízműSzegedi Vízmű
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.