Üzleti folyamatok digitalizálása AI segítségével
Mit jelent a generatív AI?
A generatív mesterséges intelligencia (AI) az olyan technológiák által alkotott terület, amelyek képesek új adatok, tartalmak, vagy akár teljesen új dolgok generálására. A generatív AI-rendszer az adatokból és mintázatokból tanul, majd ezek alapján létrehoz valami újat, amely az eredeti mintázatokra és adatokra épül.
A generatív AI sokféle területen alkalmazható, például kép- és hanggenerálásban, szöveggenerálásban vagy akár zenék és videók készítésében is.
Alkalmazása olyan lehetőségeket nyit meg, amelyeket a hagyományos digitalizációtól a cégek korábban csak reméltek, de nem kaptak meg.
Az AI helyes alkalmazásával a technológia most először a digitalizáció történetében tényleg helyettünk dolgozik.
Kiknek ajánljuk az AI Üzleti Hatékonyság Növelő tanácsadási szolgáltatást?
Nem véletlenül mondják, hogy a digitalizáció következő állomása az AI. A mesterséges intelligenciát mindegyik ágazat tagja tudja alkalmazni, amely üzleti hatékonyságát érdemben szeretné javítani, a pénzügyi szolgáltatásoktól kezdve az egészségügyön, az oktatáson, a kiskereskedelmen át a mezőgazdaságig. A mesterséges intelligencia minden üzleti folyamatba bekerülhet, így a marketingtől kezdve a pénzügyeken át a a HR-ig.
A mesterséges intelligenciával a munkavállalók tevékenységének 60-70%-a automatizálható
A generatív mesterséges intelligencia a Mckinsey szakértőinek prognózisa szerint érdemben kihat a munkafolyamatokra, hiszen a dolgozók tevékenységének 60-70%-t képesek automatizálni. Ez nagyobb arány a korábbi előrejelzésekhez képest, amelyek mintegy 50%-ról szóltak.
A növekedés annak köszönhető, hogy a generatív AI egyre jobban képes megérteni azt a természetes nyelvet, ami a munkatevékenységhez szükséges. Ez azt is jelenti, hogy nagyobb hatással lesz a magasabb bérekkel és képzettségi követelményekkel rendelkező szakmákra. A jelenlegi becslések alapján a jelenlegi munkakörök mintegy fele 2030 és 2060 között automatizálható.
Milyen területeken optimalizálhatja az AI az üzleti működésed?
- A mesterséges intelligencia lehetővé teszi több feladat automatizációját, ami munkaerőt szabadít fel. Így például a chatbotok, az automatizált ügyfélszolgálati rendszerek, a robotfolyamat-automatizálás (RPA) segítségével csökken az adminisztrációra szánt idő.
- A vállalathoz beérkező nagyszámú adatmennyiség feldolgozásánál komoly segítséget jelent az AI, ami hozzájárul a pontosabb döntéshozatalhoz, az ügyféligények jobb megértéséhez.
- Az AI segítségével bizonyos események, tendenciák előrejelezhetők, ami lehetővé teszik a vállalat számára, hogy időben reagáljon a változásokra
- Az AI alapú termelési, logisztikai vagy készletkezelési rendszerek hozzájárulnak az erőforrások hatékonyabb kihasználásához.
- A mesterséges intelligencia segíthet automatizálni a marketing feladatokat, például a lead generálást, a tartalomkészítést és a közösségi média kezelését.
- Az ügyfélszolgálat esetében a mesterséges intelligencia javíthatja az ügyfélélményt. Az olyan technológiák, mint a chatbotok, segíthetnek a munkafolyamatok racionalizálásában, az ügyfelek kéréseinek gyorsabb megválaszolásában, és az ügyfelek igényeinek proaktív előrejelzésében.
Miért a LogiNetet válaszd AI tanácsadó partnerednek?
- Megfelelő technológiai tudás, tapasztalat. Jelenleg is számos AI projekten dolgozunk a LogiNeten, amellyel további tapasztalatokat szerzünk. Professzionális digitalizációs tanácsadó és IT szakembereink felmérik a vállalati folyamatokat, azonosítják a problémákat.
- Támogatjuk a vezetői döntés előkészítést. Gyors segítséget nyújtunk a vezetői döntések előkészítésében. Olyan szolgáltatást nyújtunk, amelynek keretében 1 hónapon belül 2-5 megvalósítható use case-t teszünk le a CEO asztalára, amelyek biztosítják a gyorsabb és hatékonyabb munkafolyamatokat.
- Testreszabott megoldást javaslunk. Ha a vállalatnál már van egy olyan konkrét probléma vagy tevékenység, ahol az AI komoly segítséget nyújthat, akkor gyorsan fel tudjuk mérni, elemezni a folyamatot és megvalósítható AI alkalmazást javaslunk pontosan annak a megoldására.
- Out-of-the-box gondolkodás. Ha a vállalatban még nem tudatosult, hogy milyen módon tudná kihasználni a technológia fejlődését, de mindenképp szeretne lépni, akkor feltérképezzük és megtaláljuk azokat a folyamatokat, ahol az AI a hatékonyságot tudja növelni.
- AI ismeretek átadása, oktatása. Szakembereink a tanácsaikkal célirányosan támogatnak téged, hogy lépésről lépésre haladj a fejlődésben. A mesterséges intelligenciával és a hozzá kapcsolódó eszközökkel kapcsolatos információkat, tapasztalatunkat, use case-ket oktatások keretében ismertetjük, ezáltal megtudhatod, hogy milyen feladatok megoldásában hasznos az AI számodra.
AI alapú szolgáltatásunk tartalma
1. Üzleti cél megismerése és az együttműködési keretek meghatározása
Üzleti cél megismerése: Az első alkalommal a cég felvázolja a problémát, amelyet a tanácsadó csapat igyekszik minél pontosabban feltérképezni, beleértve a cég tevékenységének, piaci helyzetének, céljainak és kihívásainak a megismerését.
Az együttműködés szabályrendszerének, lehetőségeinek meghatározása: A következő alkalomra a tanácsadó csapat egy javaslattal áll elő, amelyben meghatározzák azokat a korlátokat és szempontokat is, amelyekre figyelemmel kell lenni a tanácsadási projekt során (például költségkeret, időkeret, technológiai korlátok stb.). Ez segítséget nyújt az előrehaladás menedzselésében, illetve, hogy a tanácsadó csapat és az ügyfél közötti kommunikációban egyértelműek legyenek az üzleti célok és a tanácsadási projekt keretei.
2. Online vagy személyes oktatás: AI az üzleti folyamatokban, hogyan teszi hatékonyabbá a működést (1 alkalom)
Interaktív workshopok keretében közösen kialakítjuk a koncepciót, miszerint az AI hogyan tudja optimalizálni, javítani a folyamatokat a vállalkozásban. Megismerheti, hogy milyen koncepciót, kutatást alkalmazunk annak feltérképezéséhez, hogy az AI milyen módon alakíthatja át az üzleti folyamatokat, kijelöli, hogy milyen területeken szeretné felhasználni az AI-t, és milyen célokat kíván elérni vele.
3. Felmérés és a tipikus esetek (use case) azonosítása (2-4 alkalom)
Részletesen felmérjük a cég kiválasztott üzleti folyamatát, beazonosítjuk a fájdalompontokat, a hatékonyságot rontó tényezőket.
4. Lehetséges megoldások kidolgozása, specifikálás
Cégre szabott AI-stratégia kidolgozása, amely kitér a jelenlegi kihívásokra, illetve hogyan lehet az AI-t zökkenőmentesen integrálni a cég működésébe.
5. Projekt ötletek bemutatása (2-5 darab)
A vállalat kézhez kapja a 2-5 megvalósítható use case-t, részletes adatokkal együtt.
6. MVP projekt terveinek kidolgozása a választott ötletből
A kiválasztott use case demo-n történő bemutatása, prezentálása a CEO felé.
7. Későbbiekben MVP vagy végleges szoftverfejlesztési projekt megvalósítása
Megvalósíthatósági igazolást (Proof of Concept, PoC) készítünk a kiválasztott probléma megoldására. A PoC javítja a sikeres bevezetés valószínűségét. Ennek keretében meghatározzuk a projekt sikerességi mutatóit: hogyan mérjük a hatékonyság növekedését.
Alkalmazott AI eszközök
- LLM (Large Language Model) eszközök: OpenAI ChatGPT 3.5, ChatGPT 4, Google Gemini, Anthropic Claude, stb.
- OpenSource LLM eszközök: LLama, Mistral, Mixtral
- TTS (Text To Speech) eszközök: ElevenLabs, Microsoft Azure TTS, Google Cloud TTS
- STT (Speech To Text) eszközök: Whisper, AssamblyAI
- Számítógépes látás eszközei: ChatGPT Vision, Google Gemini
- Képgenerálás: Dall-E, Stable Diffusion, (My)Midjourney
- Fejlesztői eszközök, keretrendszerek: TensorFlow, Pytorch, ONNX, Keras, CUDA, JAX
Sikeres AI projektjeink: USA ügyfél - Ügyfélszolgálati munka AI alapú támogatása
Cég tevékenysége: Sales- és marketing ügyfélszolgálat, sok chat-elő ügyfélszolgálati munkatárssal.
Egyeztetések után felvázolt projektek:
- Chat asszisztens, amely az ügyfelek kérdéseire releváns válaszlehetőségeket generál.
- Ügyfelek kategorizálása chat history alapján.
- Bejövő ügyfél chat üzenetei alapján az inbox automatikus kategorizálása és priorizálása.
Eredményeink:
- 55%-kal több üzenetet tud egy ügyfélszolgálatos feldolgozni, a hatékonyság 41%-kal nőtt.
- Az ügyfélszolgálatosok csak a releváns üzeneteket olvassák el.
- A gyors segítséget igénylő ügyeket pontosabban azonosítják és gyorsabban kezelik.
Átfutási idő: az ötlettől a kész megoldásig 12 hét
Sikeres AI projektjeink: Unicatalog startup számára automatikus adatfeltöltés
Cég tevékenysége: Az Unicatalog applikációjában, az Akcióvadászban akciókat lehet böngészni, és akciós értesítéseket lehet beállítani.
Egyeztetések után felvázolt projektek:
- Ügyfelek automatikus szegmentálása.
- Akciós katalógusok betöltése AI alapú képfeldolgozással.
Eredményeink:
- A termékek feltöltése 4x-esére gyorsult.
- Emiatt a korábbi 5 fős csapat munkáját 1 fővel váltották ki.
- A költségek 75%-al csökkentek.
- A munka már nem adatbevitelből, hanem adatok ellenőrzéséből áll.
- Az adatok pontossága jelentősen javult az applikációban.
Átfutási idő: ötlettől a kész megoldásig 8 hét.
Kapcsolódó tartalmak
Cikkek IT fejlesztés, szoftverfejlesztés témában
Nézd meg további cikkeinket is!
Böngéssz cikkeink között IT fejlesztések, technológiai megoldások témában.
MegnézemAz AI alkalmazásának 4 szintje a szoftverfejlesztésben
Az AI "segítségével" vagy "beépítésével" mit lehet elérni a szoftverfejlesztés során, és ehhez mire lehet szükség?
MegnézemÉrdemes-e az OpenAI API-kra építeni a fejlesztéseidet?
Több AI projektnél megkerülhetetlen szereplő az OpenAI és annak kereskedelmi API-jai. Ezek az API-k ugyanakkor nem különösebben gyorsak, és hektikusan is működnek.
MegnézemAJÁNLATKÉRÉS
Fokozza vállalkozása hatékonyságát, növelje bevételét cége igényeire szabott, egyedi szoftveres megoldásokkal! A LogiNet szakértelmével hosszú távra tervezhet: írja le elképzeléseit, céljait, és kollégánk rövid időn belül felveszi Önnel a kapcsolatot!
AJÁNLATKÉRÉSLoginet Systems kft.
-
Irodacím : 1117 Budapest
Galvani u. 2. III. emelet -
Székhelycím : 1221 Budapest
Vihar utca 5. D. ép. 4. em. 15. -
-