UX tracking

UX tracking
A webshopod valóban olyan UX élményt nyújt, ami visszatérésre ösztönzi a vevőid? Tudod mit csinálnak a vevők a webáruházadban, hogyan navigálnak, hol akadnak el, hol távoznak? Magasabb konverzió a célod? A UX tracking szolgáltatás keretében különböző eszközökkel és módszerekkel elemezzük a webshopot, nyomonkövetjük a felhasználóid útját, az adatok alapján finomhangoljuk a felület kialakítását, hogy a vásárlási folyamat gördülékennyé váljon, a konverzió növekedjen. Az apróbb változtatások is több tizedszázalékkal javíthatják a konverziót, és miután egy folyamatos szolgáltatásról van szó, a folyamatok állandó finomhangolása biztosított.
Mit jelent a UX tracking szolgáltatás?
Mit jelent a UX tracking szolgáltatás?

Monitorozás. Különböző analítikai eszközök segítségével nyomon követi a webáruház vásárlóinak a tevékenységét: mit néznek meg a főoldalon, meddig görgetnek le, hova kattintanak, hogyan bonyolítják le a vásárlási folyamatot, hol akadnak el.

Adatelemzés. Elemző szoftverek segítségével értelmezi a webáruház eddigi adatait: hogyan érik el a webshopot, mely lokációból érkeznek a legtöbben, melyik oldal a legnépszerűbb, mire keresnek a szűrőkben, melyik CTA működik és melyik nem, hol távoznak a legtöbben az oldalról.

Részletes állapotfelmérés. A UX tracking egy részletes, széleskörű, adatokkal alátámasztott áttekintést nyújt arról, hogy mi történik a webshopon, az egyes kulcsfontosságú területek hogyan teljesítenek, milyen hiányosságai vannak.

Hiányosságok javítása. A UX trackinggel egy helyzetképet kapsz kézhez a webshop aktuális állapotáról, a jelentés javaslatainak konkrét megvalósítására is sor kerül. 

Folyamatos szolgáltatás. A UX tracking akkor tud hatékony lenni, ha minél több és idősoros adaton alapszik. 

Mikor érdemes UX trackinget végezni a weboldalon?
Mikor érdemes UX trackinget végezni a weboldalon?
  • Ha úgy érzed a webshop nem a terveknek megfelelően teljesít, kevés a megrendelés mennyisége, magas a kosárelhagyások aránya, és nem tudod, hogy kezdj hozzá a probléma megoldásához.
  • Ha rá van kötve a weboldaladra a Google Analytics, vagy más hasonló analitikai eszköz (például Hotjar, Kissmetrics, Clarity), de nincs időd mélyebben elemezni az adatokat, feltérképezni a hiányosságokat. 
  • Ha úgy gondolod, hogy a webáruháznál minden remekül működik, akkor is érdemes UX trackinget végezni, hiszen a felhasználói igények folyamatosan változnak.
Mit nyer a céged a UX trackinggel?
Mit nyer a céged a UX trackinggel?
  • Több információt tudsz meg a felhasználók viselkedéséről, mint például milyen utat járnak be a weboldalon, mi vonzza a figyelmüket, hol távoznak az oldalról.
  • Az adatokból világossá válik, a weboldalon mely pontokon kell fejleszteni ahhoz, hogy a látogatókból vásárlók váljanak, a vásárlás során ne akadjanak el.
  • A finomhangolások következtében nő a konverzió, az oldalra látogatók jobb felhasználói élményt szereznek.
  • Tudatosabbá válnak a cég belső folyamatai, javul az ügyfélközpontú megközelítés.
  • Nyomonkövetheted a változásokat, mi az ami bevált, mi az ami nem.
Milyen lépésekből áll az UX tracking?
Milyen lépésekből áll az UX tracking?

1. Ügyfél céljainak megismerése
Egy átfogó workshop alkalmával a LogiNet UX csapatának, a 22.design-nak a szakemberei megismerik a cég termékeit, céljait és az elképzelt végfelhasználói célcsoport alapvető motivációit. A folyamat során közös nevezőre hozzák a megrendelő üzleti igényeit a felhasználói elvárásokkal. 

2. Előzetes munka: weboldal analitika átnézése, új eszközök beállítása, design áttekintése
A legtöbb vállalat számos olyan adat birtokában van, amely az alapot jelentheti az analitikai elemzéshez (pl. meglévő Google Analytics adatok, korábban kiküldött felhasználói kérdőívek, ügyfélszolgálatra beérkező panaszok, Facebook értékelések).

3. Közös célok meghatározása 
Workshop keretében - az eddig elemzett adatok birtokában - az ügyféllel átbeszélik a fejlesztendő pontokat, a 22.design szakemberei javaslatot tesznek arra, milyen analitikai eszközöket illesszenek a weboldalba, felvázolják, milyen problémára fókuszálnának.  

4. Kutatás, elemzés, design
A 22.design szakemberei UX analitikai és elemzési módszerekkel megvizsgálják, mi történik az oldalon, mit csinálnak a felhasználók.

  • UX analitikai eszközök: Google Analytics, Tag Manager, GA4, Hotjar, Smartlook, Clarity, Heatmap, Funnel, Session Playback, paraméterezés, A/B teszt
  • UX research eszközök: stakeholder interjú, ideation workshop, kérdőív, field research, CC analízis, felhasználói interjú, organisational research, persona, versenytárs elemzés, usability testing, card sorting, journey
  • Nem tartozik a UX felmérés közé: SEO, PPC, content, branding, marketing

5. A felületet érintő megoldási javaslatok bemutatása
Az analitikai eszközök weboldalra történő beállítását követően 2-3 hétnek kell eltelnie ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű adatot tudjanak gyűjteni a szakemberek. Ha viszonylag kevés a látogatószám, akkor hosszabb időre van szükség ahhoz, hogy megfelelő áttekintést lehessen kapni (akár 2 hónap is eltelhet).

A prezentáción a 22.design csapata felvázolja a kutatás eredményét, a felmerülő hiányosságokra megoldásokat hoz, további vizsgálatokra tesz javaslatot, azaz milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy a webshop még jobb teljesítményt nyújtson. 

6. Support - Fejlesztés
UX tracking szolgáltatást érdemes folyamatosan végezni, hiszen a felhasználói igények változnak, egy tüzetes átvizsgálás pedig rámutathat a webshop hiányosságaira, amelyek idővel kedvezőtlenül befolyásolhatják a növekedést. A felületre, illetve a működésre vonatkozó UX változtatási javaslatokat meg is valósítjuk, az oldal fejlesztését is el tudjuk vállalni.

A LogiNet karbantartási (support) és üzemeltetési szolgáltatása keretében van lehetőség UX tracking szolgáltatást igényelnil, ezáltal biztos lehetsz abban, hogy a webshopod az iparági, felhasználói változásokhoz folyamatosan alkalmazkodik, versenyelőnyét növeli.

Miért a LogiNet - 22.design csapatot válaszd a UX tracking szolgáltatáshoz?
Miért a LogiNet - 22.design csapatot válaszd a UX tracking szolgáltatáshoz?
  • Számos iparágban szereztünk tapasztalatot (FMCG, gyószeripar, távközlés, startup, szolgáltató szektor). Nézd meg referenciáinkat!
  • Az élesítést követően a karbantartási és üzemeltetési szolgáltatás keretében van lehetőség UX tracking szolgáltatást igényelni, amely kiszámítható kiadást (havidíjas átalánydíj) jelent céged számára. 
  • Fejlesztés és UX design szoros együttműködésben. A felmerülő problémákat azonnal, házon belül tudjuk orvosolni: UX tanácsadó és kutató, designer, fejlesztő tartozik a csapathoz, akik több mint 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek.
Fejlődj tudásanyagaikkal!
Fejlődj tudásanyagaikkal!

Hasznos cikkek, esettanulmányok, rendezvények, ebookok online értékesítés, ügyfélélmény erősítése, webshop és mobil app fejlesztés témákban. 

Tanulj velünk, fejleszd vállalkozásodat!

Tudj meg többet rólunk, hogyan dolgozunk, hogyan segítjük ügyfeleink online növekedését!

AJÁNLATKÉRÉS

Fokozza vállalkozása hatékonyságát, növelje bevételét cége igényeire szabott, egyedi szoftveres megoldásokkal! A LogiNet szakértelmével hosszú távra tervezhet: írja le elképzeléseit, céljait, és kollégánk rövid időn belül felveszi Önnel a kapcsolatot!

AJÁNLATKÉRÉS
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.