Öt tipp, hogy 2021-ben sikerre vidd a webshopodat

A felhasználói élmény optimalizálásától az egyénre szabott akciókig

2021-01-14

A COVID-19 nyomán a versenyben maradás záloga lett az online értékesítési csatorna megléte, ráadásul a prognózisok szerint a szerepe tovább erősödik az elkövetkező években is. Mi jelenti 2021-ben a legnagyobb kihívásokat a kereskedők számára? Olvasd el tippjeinket, és nézd meg tanácsainkat az eredményes webshop és e-commerce stratégia kialakításához videó formájában is a cikk végén!

Az e-commerce 2020-as évére egyértelműen a COVID-19 hatott leginkább, hiszen a boltbezárások nyomán drasztikusan változtak a vásárlási szokások, amihez a kereskedőknek is alkalmazkodniuk kellett. Ráadásul nyilvánvalóvá vált, hogy ezek a változások nem rövid távra szólnak, hanem olyan folyamatok indultak el az online értékesítés terén, amelyek a koronavírust követően is jelen lesznek. 2021-ben a várakozások szerint világszerte 2.14 milliárdan vásárolnak online. 2023-ra az online eladások a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül 22 százalékos arányt képviselnek majd, szemben a 2019. évi 14 százalékkal.

Milyen e-commerce stratégiát követel meg 2021? Íme 5 tipp, hogy sikerre vidd a webáruházadat.


1. A felhasználói élmény tervezés fontos a webáruház kialakításnál

Olyan vásárlói élményt teremts a webáruházban, ami visszatérésre ösztönzi a vevőket. Alapvető dolog, hogy az oldal betöltési sebessége gyors legyen, a vásárló könnyen eligazodjon, hamar megtalálja a keresett információt, a fotók kiváló minőségűek legyenek. Fontos, hogy könnyen értelmezhetőek legyenek a kedvezmények, gördülékeny és átlátható legyen a rendelési folyamat, problémamentes a kiszállítás, megfelelő az ügyfélszolgálat.

A pozitív ügyfélélménnyel kitűnhetsz a konkurenciából. A webshop fejlesztésnél éppen ezért a UX (User Experience) tervezést nem érdemes "kispórolni", hiszen hiába a csábító ár, kiváló minőség, ha az ügyfél nem jut el addig a pontig, hogy vásároljon.

További tippek, tanácsok a felhasználóbarát webáruház megvalósításához. 

2. Fontold meg a mobil applikáció indítást

Az online kereskedelmen belül egyre nagyobb hangsúlyt kap a "Mobile First" felfogás: 2021-ben a kiskereskedelmi forgalomnak - globális szinten - már közel 73 százalékát mobilkészüléken bonyolítanák le, ami számottevő növekedést jelent a 2017. évi  59 százalékhoz képest. A tendencia Magyarországon is tetten érhető: a vásárlások 46 százaléka immáron okostelefonon történik (Forrás: eNet).

A mobil megkerülhetetlenné válik az e-commerce szereplők számára, és ez nem csupán a webshop létét teszi szükségessé: az appshop indítását is érdemes átgondolni a kereskedőknek. A vásárlók egyre inkább olyan extra élményre, hasznos funkciókra vágynak, amelyek a mobilra optimalizált webshopban nem feltétlenül érhetők el.

A mobil applikáció előnyei között említhető, hogy kiemelt mobil ügyfélélményt nyújt, hiszen gyorsabb, egyszerűbben kezelhető. Kihasználja az okostelefon natív funkcióit: a segítségével építhetsz a kamerára, QR kódokat, vonalkódokat olvashatsz be, felhasználhatod a GPS adatokat, hogy a tartózkodási helyhez közeli megoldásokat kínálj, emellett a felhasználót az értékesítési csatornádban tarthatod.

A mobil app képes együttműködni a marketing-szoftvereiddel, így intelligens eladásösztönző megoldásokat kínálhatsz számára (kuponok, upsell, cross sell lehetőségek stb.). A személyreszabott üzenettel (például rendelési státusz üzenetek, termékelérhetőség az áruházakban, értesítés a megjelölt termék akcióssá válásáról, promóciós ajánlatok) pedig bárhol, bármikor elérheted az ügyfelet a mobiltelefonján.

Kattints ide a mobil app trendekért, szakértői tanácsokért, és esettanulmányokért.

3. Kínálj személyre szabott tartalmat, ajánlatokat, szolgáltatásokat

Egy új ügyfél megszerzése csak az első lépés. A megtartása már komolyabb befektetést igényel, ám ha sikerül, akkor a céged hosszú távú növekedése biztosított. 

A lojális ügyfélkör kiépítése 2021-ben kikerülhetetlen, hiszen miután az online értékesítési csatornákon egyre több szereplő jelenik meg, a hirdetési költségek növekedésével az új vásárlók szerzése egyre többe kerül számodra.

A 2021-as esztendő egyik kulcsszava a személyre szabottság, aminek az egyénre szabott üzenetektől kezdve, a hírleveleken át a promóciókig, akciókig mindenben teret kell nyernie. Lényeges, hogy a vásárlóid érezzék a személyes "törődést", amiben a mesterséges intelligencia (AI) tud segíteni.

A vásárlók sokkal szívesebben térnek vissza azon cégekhez, amelyek törzsvásárlói kártyával ajándékozzák meg. A kártya megléte önmagában nem garantálja, hogy a vevő lojális is marad a márkához, hiszen manapság annál jóval többre vágyik, minthogy alkalmanként egy 10 százalékos kedvezményt kapjon.

Nagyobb vonzerőt jelenthet az ügyfél számára, ha a kártyához különleges ajánlatok, személyre szabott akciók, születésnapi meglepetések, speciális programok, limitált szériák, elővásárlási lehetőség kötődik, illetve olyan kreatív megoldások, amelyek illeszkednek a vevő értékrendjéhez (ilyen például, ha a vételár egy része karitatív célokat szolgál).

Tippek személyre szabott kommunikációra, egyedi vásárlói élményre: részletek itt.
A hűségkártya applikációban megbúvó lehetőségekről itt olvashatsz tippeket, tanácsokat.

4. Indíts új szolgáltatásokat a digitális ügyfélélmény javítása érdekében

A pandémia egyik következménye: a kereskedők kénytelenek kreatív megoldásokat találni arra, hogy a bolti és a digitális vásárlás közötti "szakadékot" áthidalják. Bár többek számára a kiterjesztett és a virtuális valóság (AR/ VR) még utópisztikusnak tűnik, a gyakorlat mást mutat.

A kiterjesztett valóság alkalmazására remek példa az IKEA 2017-ben bevezetett "Place" appja, amellyel lehetővé vált, hogy az IKEA 2000 bútorát és kiegészítőjét az otthonunkban vizualizáljuk. A virtuális termék ráadásul kifejezetten részletgazdag, azon a borítás, szövet textúrája is jól látszik, illetve az aktuális fényviszonyokhoz is igazodik, valósághű árnyékokkal és megvilágítással.

A VR alkalmazására is egyre több példa van. Az ausztrál lakberendezési áruház, a Brosa, virtuális "túrákat" és konzultációt kínál az ügyfeleinek, s a szolgáltatás több autókereskedő kínálatában is szerepel, akik - a személyes konzultáció hiányát pótolva - ezáltal próbálnak tanácsadást nyújtani az ügyfeleinek.


5. Az online értékesítés erősödése a B2C mellett B2B szegmenst is érinti

A COVID-19 következtében a vállalatoknak felül kellett vizsgálniuk az értékesítési csatornáikat, ezen belül is az online megoldásaikat. A fogyasztói szokások változása, az offline értékesítés visszaesése új megoldásokat kényszerít ki. 

Egyes vállalatok a meglévő B2C csatornái mellett indítottak B2B partnerei részére webshopot, így próbálva kompenzálni kiesett forgalmukat. Új tendencia a klónáruhazak számának növekedése: a partnereknek olyan "kulcsrakész" áruházat nyújtanak a webáruház tulajdonosok, ami termékekkel, adatokkal van feltöltve, s ezt központilag tudják frissíteni. Ezzel is támogatják a partnereket a termékek értékesítésében.

A Direct-to-Consumer (D2C) bővülése pedig azt mutatja: a gyártók egyre nagyobb számban látnak lehetőséget a magánszemélyek közvetlen elérésében. Példa erre a Volvo, amely lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy kihagyva a partnereket, közvetlenül a tőle vásárolhassanak. 

Milyen B2B e-commerce megoldásokat érdemes alkalmazni 2021-ben? Kattints a részletekért!

Nézd meg a videófelvételt: Hogyan tudod sikerre vinni a webáruházad 2021-ben?

Jagodics Rita kereskedelmi marketing szakértő Short Talk videósorozatának első részében a LogiNet ügyvezetőjével, Máriás Zsigmonddal beszélgetett: webshop fejlesztési tippek, tanácsok az eredményes e-commerce stratégiához.


 

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.