Tanácsok a sikeres B2B webshop készítéshez

Fontosak az újrarendelést segítő funkciók, az egyedi, testreszabott árak, a lehető legmélyebb ERP integráció

A B2B webshop készítés már alapvető feltétele annak, hogy a nagykereskedő, a gyártó, illetve a beszerző a partnereit gyorsan, gördülékenyen ki tudja szolgálni. Az online értékesítési csatornával egyúttal mérsékli a költségeit, csökkenti az ügyfélszolgálat leterheltségét, hatékonyabbá teszi a belső folyamatait, a munkaerő felhasználását. A LogiNet B2B piaci szereplők számára létrehozott Logishop B2B webshopja olyan funkciókat tartalmaz, amely kifejezetten viszonteladói partnerek kiszolgálására van szabva. 

A B2B e-commerce növekedése töretlen, Európában 2025-ig évente átlagosan 12%-os bővülésről szólnak az előrejelzések, amelynek a motorja az ágazatokban zajló digitális átalakulás. Ahhoz, hogy a nagykereskedelmi cégek, gyártók, beszállítók kihasználják az ebben rejlő növekedési potenciált, olyan webáruházzal kell rendelkezniük, amellyel gyorsan és gördülékenyen kiszolgálhatják a partnereiket, azaz a funkciói kifejezetten a B2B ügyfél igényekre vannak szabva.

Logishop webshop megoldásunkat folyamatosan bővítjük, továbbfejlesztjük a B2B felhasználói igényeknek és az e-commerce-re vonatkozó törvényi szabályozásnak megfelelően. Nézd meg milyen új funkciók érkeztek a legfrissebb verzióba a Logishop fejlesztési roadmapen!

Webáruház készítés: a 10 legfontosabb B2B funkció

1. Eltérő árazás a B2B partnerek számára

A B2B online értékesítésben nem lehet azonos módon kezelni az összes partnert, így a személyre szabott árazás, termékmegjelenítés, promóciók fontosak számukra. A webshopnak képesnek kell lennie arra, hogy az ügyfeleket különböző szempontok alapján csoportosítsa (például földrajzi elhelyezkedés, katalógus, rendelés nagysága, újrarendelés gyakorisága). A vásárlói csoportokba történő szegmentálással egyúttal lehetőség nyílik az ügyfelekre szabott weboldal, árképzés, fizetési és szállítási lehetőség, hírlevél kialakítására.

Logishop B2B webshopban a bejelentkezést követően a partner szerződött ára jeleníthető meg, az árak az ERP-ből kerülnek átvételre. Az egyedi árlista letöltés funkció pedig lehetővé teszi a B2B ügyfeleknek, hogy a partneri felületről ezt megtehessék (csak a 10 000 termékszám alatti webáruházaknak érhető el a funkció).

2. Újrarendelést segítő funkciók

A B2B ügyfelek több helyen is vásárolhatnak (akár különböző személyek nevében is), ezért inkább bevásárlólistákat használnak a nagyobb mennyiségű, illetve ismétlődő rendeléseikhez. Ezért fontos számukra, hogy a bevásárlólistát exportálni / importálni tudják, lehetővé téve a gyors utánarendelést.

A Logishop B2B webshop lehetővé teszi a kosár exportálását/importálását XLS formátumban cikkszám, darabszám megadással, a gyors újrarendelést. Lehetővé vált a termék- és variánslisták exportja, importja, azaz már tömegesen is tud a kereskedő listákat tölteni.

3. Eltérő felhasználói jogosultságok kezelése

A B2B webshopokon és e-kereskedelmi weboldalakon az ügyfelek jellemzően különböző felhasználók, különböző munkakörökkel és felelősségi körökkel. Ezért lényeges, hogy az admin az egyes szerepkörök és jogosultságok biztosítását gyorsan és online el tudja végezni, az egyes személyek csak a munkájuk elvégzéséhez szükséges információkhoz férjenek hozzá.

A Logishop B2B webshopban az admin beállíthatja, hogy ki adhat le rendelést, ki férhet hozzá a számlákhoz, a rendelésekhez, ki kaphatja meg a webshop által kiküldött üzeneteket, ki tekintheti meg a hitelkeretet, avagy módosíthatja a fizetési módot, szállítási címet.

4. B2B specifikus fizetési lehetőségek

A B2B szegmensben a fizetési mód nem minden esetben történik azonnal és online, érdemes azt a partner igényeire szabni (például csekk, halasztott fizetés).

A Logishop B2B webshop az egyes felhasználónál felajánlja az engedélyezett fizetési módokat. A platformon megjeleníthető a hitelkeret (hitelkeret vizsgálat, lejárt számlák kijelzése).

5. B2B felhasználói profil funkciók

Az ügyfél számára fontos, hogy egy helyen megtalálja webshopon belül a fő pénzügyi mutatóit, azaz milyen fizetési módra jogosult, hány napos fizetési határidőt kapott, illetve mekkora a hitelkerete. Láthatja a tartozásait, valamint azt, hogy ebből mennyi határidőn túli, illetve informálódhat a kedvezmény státuszáról is. A felhasználó számára lényeges az is, hogy évekre, negyedévekre lebontva össze tudja hasonlítani a forgalmát, és szűrhessen a rendeléseire.

A Logishop B2B webshop esetében a felhasználói profil funkciói magukban foglalják az intézmény regisztrációs kérelmét, az intézményadatokat, az alfelhasználók kezelését, az éves forgalmi adatok vizualizációját, a számlák listáját. A Lejárt számlák értesítése funkcióval a viszonteladói partnereket - ha van olyan számlája a felhasználónak, ami lejárt és nincs teljesítve - a bejelentkezésüket követően egy figyelmeztető sáv emlékezteti a tartozásuk összeértékére. 

6. Raktárkészlet megjelenítése igények függvényében

Van olyan vállalat, amelynek fontos, hogy a webshopban feltüntesse, a kiválasztott termék készleten van-e, akár a darabszámmal együtt, más vállalatok azonban nem igénylik ezt. 

A Logishop B2B webshop az igények függvényében megjelenítheti a B2B felhasználóknak a készletadatokat, a pontos darabszámot és raktár helyszíneket.

7. Átlátható B2B terméklista

A B2B beszerzők a választáshoz szükséges kutatást online végzik. Érdemes őket részletes termékadatokkal, kapcsolódó tartalmakkal, specifikációval, letölthető dokumentumokkal, egyéb eszközökkel segíteni.

A Logishop B2B webshop úgy segíti a partnerek választását, hogy terméklistázójában gyorsan elérhessék a keresett árut: kisebb képek, több információ várja a vevőket, több termék, kompaktabb a nézet jellemzi az oldalt.

8. Viszonteladókra optimalizált felhasználói élmény

Az üzleti életben a legtöbb szereplő időhiányban szenved. A webshop vonzereje növelhető, ha a felhasználó gyorsan megtalálja a kívánt terméket, olyan információk birtokába jut, amelyek megkönnyítik a vásárlási döntést, illetve gördülékeny checkout folyamatot tapasztal.

A Logishop B2B webshop esetében B2B nézetben megjeleníthető az összes termékvariáns egy oldalon és kosárba is rakható egy kattintással. (B2B Kosár gomb)

9. Gyors keresés, szűrés

Több ezres termékkatalógus esetén fontos, hogy az ügyfél gyorsan megtalálja a kívánt terméket. A keresést megkönnyíti, ha adott termékkategóriákon belül is tud keresni a vevő kulcsszavak megadásával (beágyazott automatikus keresési javaslat lehetősége), illetve olyan szűrő áll rendelkezésére, ahol több lehetőség közül tud választani.

A Logishop B2B webshop dinamikus termékkeresővel rendelkezik, illetve termékenként és terméklistánként a felhasználó számára beállíthatók a lehetséges szűrési feltételek. Bármennyi paraméter felvehető, mely alapján szűrhető a termék (pl. szín, háttértár mérete), és minden termékhez beállítható több variáns (termékváltozat).

10. Gördülékeny integráció a háttérrendszerekkel

A webshop ERP-szoftverbe történő integrálása lehetővé teszi, hogy az ügyfél-, rendelés-, készlet- és számviteli adatok zökkenőmentesen áramolhassanak a rendszerek között. Ezáltal többek között megszűnik a hibákkal járó kézi adatbevitel, valós idejű készletet, árakat, személyre szabott promóciókat lát a felhasználó a webshopban.

LogiNet ERP integrációs tapasztalatok:

Viszonteladói partnereidnek online csatornán értékesítenél? Megújítanád régi B2B webshopodat? A Logishop B2B webshop integrálható más külső rendszerekkel és lehetőséget biztosít az e-commerce ökoszisztéma kiépítésére. Hogyan alkalmazhatod a webáruházadnál sikeresen a terméket? Kéd ki a LogiNet szakembereinek tanácsát!
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.