Webáruház-sebesség: a kritikus 3 másodperc

Kibír egy hirtelen megugró forgalmat az online csatornánk?

Mikor mérte fel legutóbb a webáruháza betöltési sebességét? A Black Friday, illetve a karácsonyi vásárlási láz közeledtével érdemes lehet ezt újra ellenőrizni, hiszen egy apró hiba komoly veszteséget is okozhat. Tippek a gyorsabb webshopért.

A lassú webshopot nemcsak a Google keresője sorolja hátrébb a keresési listán, hanem a potenciális vásárló is gyorsan túllép rajta, hiszen a várakozást senki sem szereti.


A weboldal oldalbetöltésének egy másodperces javulása is javít a forgalmon

A lassú oldalbetöltés egy webáruház indításakor is gondot okozhat, ám ahogy bővül a forgalma, a sebességprobléma egyre nagyobb gátjává válhat a további növekedésnek.

Milyen gyorsnak kell lennie a honlapnak? A rövid válasz: amilyen gyors csak lehet. Az ideális betöltési sebesség  egy honlap esetében 3 másodperc, ám egy webáruháznál ez már 2 másodperc. Ezután az időt követően a látogatók 40 százaléka elhagyja az adott oldalt és nem valószínű, hogy visszatér. Ráadásul jó esély van arra, hogy az ismerősei, családtagjai körében is negatív reklámot kapunk tőle.

A gyors oldalbetöltés kritikus a webáruházak esetében, hiszen ez nem csupán az eladásokra nyomja rá bélyegét (aki a lassú oldalbetöltés ellenére el is kezdi a vásárlást, nagy valószínűséggel félbeszakítja), hanem a vásárlói lojalitásra is kihat. Az online vásárlás során negatív tapasztalatot szerzett magánszemélyek 64 százaléka a későbbiekben más webshopok után néz.

A nemzetközi e-commerce példák önmagukért beszélnek: az Amazon évente 1,6 milliárd dollárt veszítene azzal, ha az oldal betöltési sebessége 1 másodperccel lassulna, míg a Walmart esetében 1 másodperces javulás 2 százalékkal javított a konverziós rátán.


A gyors webshop oldalbetöltést a Google kereső is jutalmazza

A webáruház sebessége befolyásolja a Google keresőben a találati helyünket: a lassabb betöltés rosszabb helyezést jelent, azaz a keresőoldalak találati listájának csúcsától egyre távolabbra kerül az oldal. Ez pedig nem túl kecsegtető egy 2019-es kutatás eredményét nézve: 5 millió Google keresésre alapozva ugyanis az látszik, hogy a találatok 1. helyezettje viszi el a teljes forgalom 31,7 százalékát, majd az eredményesség helyezésenként drámaian csökken. Az első helyezettnek gyakorlatilag 10-szer nagyobb esélye van arra, hogy a linkjére az érdeklődők rákattintsanak, mint a tizediknek. 


A sebesség-optimalizáció döntő az online vásárlási rohamok idején

A webshop sebesség összefügg webáruházunk performanciájával is. (Performancián egy webáruház teljesítőképességét értjük. Leegyszerűsítve azt takarja, hogy egységnyi idő alatt érdemi sebességromlás és más problémák nélkül hány látogatót tudunk kiszolgálni.) Ha ez nem optimális, akkor azt kockáztatjuk, hogy megfelelő technológia és felkészülés nélkül éppen egy nagyobb online akció idején omlik össze a webáruházunk a terheléstől. Ilyen időszak hagyományosan a közelgő Black Friday és a karácsony, ám egy válsághelyzet (jó példa erre a koronavírus) is rendkívüli vásárlói rohamot idézhet elő.


Hogyan gyorsíthatjuk fel a webshopunkat?

A weboldal sebességének mérésénél leggyakrabban a Google PageSpeed Insights neve merül fel, ám érdemes körültekintően eljárni ezzel kapcsolatban, és inkább csak támpontként használni. A keresőóriás javaslatai ugyanis szinte hétről-hétre változhatnak a weboldalsebesség terén. Megeshet, hogy néhány nap leforgása alatt is gyorsan leromlik egy korábbi jó eredmény, míg ez később akár kedvezően módosulhat ismét a folytatásban.

Milyen megoldásokkal javíthatjuk a webshopunk teljesítményét? Miket ellenőrizzünk, milyen beállításokat végezzünk el még az ünnepi időszak előtt? Október 20-ai Black Friday webinárunkon végigvesszük ezeket a teendőket! A rendhagyó online konferencián mutatjuk be a Black Friday-hez ktődő friss, reprezentatív kutatási eredményeinket is. Az AQUA Webáruház, Kockashop és a Mountex megosztja velünk, hogyan készül az ünnepi időszakra. Regisztrálj most exkluzív webinárunkra!


További webshopunk teljesítményének javításával kapcsolatos tippek, tanácsok és esettanulmányok a LogiNet ingyenesen letölthető ebook-jában, az "Ecommerce növekedés sikerkönyv"-ben!

Ecommerce növekedés sikerkönyv - ingyenes ebook
 

A 80 oldalas kiadvány az online értékesítés rutinos szereplőit és új belépőit egyaránt megcélozza: tíz év tapasztalatán, több mint 15 közép- és nagyvállalat példáján keresztül mutat iránytűt számukra a jelenlegi helyzetben. Az érdeklődő ingyenesen elérhető tippeket kap az ecommerce növekedéshez, illetve megtudhatja, milyen hosszútávú versenyelőnyt szerezhet a UX, Service Design és a mobil appok segítségével. Az "Ecommerce növekedés sikerkönyv" itt tölthető le a LogiNet honlapjáról.