IT-fejlesztések: mi történik az élesítést követően?
Az IT-rendszerek karbantartását végző csapat nem csupán az informatikai rendszerben felmerülő hibákat javítja ki, hanem a meglévő ügyfelek kisebb-nagyobb szoftverfejlesztéseit is kezelni tudja. Remek példa erre, hogy a Wolters Kluwernél egy új vállalatirányítási rendszer bevezetése, az ELTE-nél az adatbázis többnyelvűsítése is a LogiNet supporton futott végig. Példák blog írásunkban.
IT-rendszer karbantartás: alap a hosszútávú fejlődéshez
A felhasználói igények folyamatos változása, az újabb és újabb innovációk, a gazdasági környezet változása nyomán aligha lehet valamit "teljesen készre" fejleszteni.
Az élesítés után a napi működés közben bekövetkezett piaci és technológiai változásoknak köszönhetően fontos, hogy a webáruház legyen mindig naprakész, lekövesse a trendeket, az üzleti igényeket kiszolgálja, a fejlődéséhez megkapja a szükséges IT támogatást, illetve ügyfél oldalon a megfelelő segítséget.
Ez jelentheti például, hogy a szerver operációs rendszert folyamatosan frissítik, a kártyás fizetési rendszer legújabb verzióját szinkronizálják. A folyamatos support szolgáltatás azért is fontos, hogy az újabb webfejlesztéseket is gyorsabban megléphesse a cég.
Ideális esetben a vállalkozás attól a fejlesztőcégtől igényli a support szolgáltatást, ahol a fejlesztés folyt. Ez a felmerülő problémák hatékonyabb megoldását is segíti, hiszen a szükséges információk "házon belül" elérhetők.
A supporton a komolyabb szoftverfejlesztések is átfutnak
A LogiNet support szolgáltatás keretében is folyamatosan webfejlesztési projekteket hajt végre: íme néhány példa arra, hogyan tud tovább fejlődni a webshopja.
Wolters Kluwer
Magyarország vezető jogi és adóügyi tartalomszolgáltatójának a LogiNet 2017-ben innovatív webáruházat adott át. 2018 óta a support csapat kezeli a Wolters Kluwer webshopját.
Az ügyfélnél felmerült ERP rendszer csere miatt szükséges volt a webshop rendelés beküldés háttérfolyamatát az új igényeknek megfelelően megváltoztatni. Fejlesztési oldalon több csomagban kezeltük le a módosításokat.
A cégnél a 22.design csapatával UX felmérést is végeztünk felhasználói tesztek alkalmazásával. Az audit eredményei alapján a webáruháznál átalakítások zajlanak az ügyfélélmény optimalizálása érdekében.
– Varga Csaba, projekt manager, Wolters Kluwer Hungary Kft.
Eötvös Loránd Tudományegyetem
A LogiNet 2016-ban fejlesztett Magyarország legrégebbi, folyamatosan működő és egyik legnagyobb egyeteme, az ELTE számára többnyelvű és felhasználóbarát webes portált, amely még abban az évben "Az Év Honlapja" versenyén különdíjat kapott oktatás kategóriában.
A webfejlesztés ezzel nem fejeződött be, az elkövetkező években az ELTE nyolc kari oldala is innovatív külsőt és egységes tartalomkezelő-rendszert kapott. A LogiNet 2017 óta dedikált support-csapattal támogatja a már elkészült oldalakat, a fejlesztők az elmúlt időszakban többek között komplex adatbázis-integrációt is átadtak a felsőoktatási intézménynek.
– Dr. Teslár Ákos, kommunikációs osztályvezető, ELTE
Robtron Elektronika
A Robtron Elektronika webshopját 2017 óta kezeli a support csoport.
Az elektronikai cikkeket áruló webshopban egy ideje problémát jelentett, hogy a keresőmezőben olyan kifejezésekre szűrtek a felhasználók, amelyek nem megszokottak. Az addig használt egyedi kereső logika ezt az igényt nem tudja megfelelően kiszolgálni, a találati lista nem minden esetben adott ki tökéletes eredményt. Ennek az volt az oka, hogy az alkatrészek adataiban sok egyedi paraméter szerepel, amit csak megfelelő logika és finomhangolható keresőmotor integrációval lehetett lekezelni.
A szoftverfejlesztés során ezt sikerült megoldani: a keresőmotor beállításokat az egyedi igényekkel úgy hangoltuk össze, hogy az megfeleljen a felhasználók számára. A fejlesztés utolsó szakaszában nagy hangsúlyt fektettünk a megfelelő súlyozási értékek állítására, amit az ügyfél bevonásával és közös ellenőrzésekkel értünk el.
Angloville
Az Angloville-el 2017 óta dolgozik együtt a Loginet support csapata.
A nyelvi képzéseket biztosító nemzetközi ügyfelünk az addigi bankkártyás fizetési rendszert kívánta lecserélni. A cserével együtt több logikai változás is körvonalazódott az ügyfél igényben, így egy pár hetes webfejlesztési csomagban az előre specifikáltak szerint végrehajtottuk a megfelelő integrációt.
A kihívást az jelentette, hogy az általunk fejlesztett egyedi middleware rendszer (amely összeköti a jelentkezési formokat egy CRM rendszerrel) átalakítása mellett a formokban és a CRM rendszerben is komolyabb átalakításokat kellett elvégeznünk az eredmény elérése érdekében.