Mobilshop applikáció: miben több, mint a mobilweb vagy egy e-piactér?

A legfontosabb kérdések az applikációk kihasználhatóságáról, megtérüléséről vállalati oldalról az Ecommerce Expo közönségétől

2020-02-26

A kutatások adatai évről évre megerősítik, hogy mára a mobil vált az elsődleges eszközzé, ha a felnőtt lakosság valaminek utánanézne a neten, plusz egyre többen vásárolnak is vele. A tényt a legtöbb vállalatnál is ismerik és elfogadják, azonban ha az applikációk gyakorlati üzleti hasznára, a bennük rejlő lehetőségekre terelődik a szó, sokszor még az alapok is kérdésesek mind a mai napig. A 2020-as Ecommerce Expo egyik workshopjának moderátoraként a LogiNet ügyvezetője, Máriás Zsigmond is jó pár ilyen kérdést kapott és válaszolt meg a témában. A legfontosabbak ezek közül gyorsan, áttekinthetően.

1. Tényleg használják annyian az appokat, hogy megérje elindítani egy appshopot / mobilshopot?

Aki a rövid válaszokat kedveli, annak álljon itt egy egyszerű, határozott igen. Aki szereti részletesebben is körüljárni a kérdéseket, annak pedig azt érdemes tudnia, hogy a látogatók 50-60%-a ténylegesen mobilról érkezik az online felületekre, így mindenképpen érdemes ennek lehetőségeit kihasználni. Ebben a tekintetben azok az adatok, amelyeket a LogiNet partnereinél látunk, alátámasztják a kutatási adatokban szereplőket. Saját céges applikációval extra értékesítési csatornát nyithatunk az ügyfeleink telefonján, mindezt a saját márkajelenlétünket erősítő logóval, arculati elemekkel, olyan marketingtámogató funkciókkal, amelyek megháromszorozhatják a konverziók számát, képesek akár 30%-kal emelni a kosárértéket.

Ezek olyan számok, amelyeket saját Mobilshop applikáció termékünk, az Mcomapp eredményei igazoltak. Persze itt lényeges, hogy a megtérülés függ az iparágtól, vállalkozásmérettől, a célközönség korfájától és összetételétől is, de akad még néhány olyan adat, ami miatt érdemes felmérni a lehetőségeinket. Az emarketer 2019-es adatai szerint a mobilon töltött idejük 90%-át appok használatával töltik tulajdonosaik, ráadásul egyre többet vásárolnak is a segítségükkel. A 2019-es ünnepi időszakban az app-vásárlások száma az Egyesült Államokban mintegy 90%-kal növekedett például. 

2. Az app a webshopot helyettesíti?

Ez egy gyakori félelem az applikációkkal kapcsolatban, de a rövid válasz nem, bejáratott webshopunkat nem lecseréljük egy új applikációra, hanem kiegészítjük annak képességeit a segítségével. Ez egy új, ráépülő csatorna lesz online értékesítésünkben, ami ugyanazokkal a termékadatokkal más e-kereskedelmi eszközeinkkel szinkronizáltan dolgozik. Amennyiben applikációnk arculatát összhangba hozzuk a webshopunk megjelenésével, egységes megjelenést, márkaélményt biztosíthatunk, a jobb ügyfélélmény pedig szinte mindig meghálálja magát az értékesítésben.

3. Miért jobb egy applikáció a cégemnek, mint egy „sima webshop” mobilra optimalizálva?

Az egyik indokot, ami miatt az értékesítésünk maximalizálásához jobb mobilon egy applikáció, mint egy reszponzív webshop, már említettük: minden azt támasztja alá, hogy mobilon az emberek többsége applikációkat használ.

A másik fontos szempont, hogy egy mobil applikáció maradéktalanul ki tudja használni az eszköz nyújtotta lehetőségeket. Saját mobilshop applikáció megoldásunk, az Mcomapp például ilyen marketingtámogatást nyújt a lokációs eszközökre, kamerára, push notification lehetőségekre építve, amelyek komoly vásárló-megtartóerőt jelentenek. Az applikációnkkal így könnyedén építhetjük ki klubrendszerünket vagy hűségprogramunkat, cserélhetjük le egy kényelmes digitális megoldásra a környezetterhelő plasztikkártyákat, az applikáción belül ehhez személyre szabott ajánlatokat és ajándékokat társíthatunk. A márkához való kötődést növelni fogja az applikációk között feltűnő saját logónk, ráadásul biztos, hogy minden felületünk, design megoldásunk a moibl eszközre szabott lesz, aminek hála gördülékenyebbé válik a vásárlási folyamat.

Amennyiben az Mcomapphoz hasonlóan az applikáció rendelkezik saját, vagy integrálható analitikai felülettel, ott a számokat figyelve mérni, tesztelni tudjuk akár ajánlataink eredményességét, akár termékeink teljesítményét. A LogiNet saját applikációterméke esetében a 3X-os konverziós számot és a +30%-os kosárértéket ennek köszönhetően már érintettük, de összehasonlítva a mobilwebshopok teljesítményével ez végül megközelítőleg +21%-ot jelent az online árbevétel esetében is.

Ami pedig egy új érv a mobilapplikáció fejlesztés, mobilshopok mellett: a tavalyi évben a lakossági fogyasztók, kiskereskedelem világa mellett az e-kereskedelmi robbanás a B2B szektort is elérte. Ennek köszönhetően a gyártói, viszonteladói értékesítésnél is egyre fontosabb eszközzé válik a mobil, könnyedén beelőzhetjük versenytársainkat egy mobilshoppal.

4. Mitől jobb egy applikáció mint egy e-marketplace / e-piactér?

A marketplace megoldások nem véletlenül népszerűek, hiszen sokat adnak: felhasználói élmény szempontjából tesztelt design, sebesség, a megbízhatóság, amit egy profi, jól marketingezett kereskedelmi platform biztosít. Azonban ennek is megvan a maga ára: egy e-piactérnél el kell fogadnunk, hogy saját márkánk háttérbe szorul, a vásárló ugyanis a vásárlási folyamat alatt elsődlegesen a piactér brandjével találkozik, így azzal társítja a terméket, amit megvásárolt tőlünk.

Plusz, mivel elsődlegesen a piactérrel áll kapcsolatban az ügyfél, így a marketingben nehezebb élnünk azzal az előnnyel, amelyet a személyre szabott ajánlatok jelentenek.

Végezetül ott van a költségek kérdése: bár a piactér használata a legtöbb esetben ingyenes, a sikeres tranzakciók után jutalékot kell fizetni. Ezek márkaépítés szempontjából fontos kérdések, mindenkinek mérlegelnie kell, hogy ez milyen mértékben, milyen formában éri meg a vállalkozásának. Tegyük fel magunknak a kérdést: ha az e-piacterek jelentenék egyértelműen az e-kereskedelem jövőjét, akkor miért lenne a nagyvállalatoknak saját mobil applikációjuk?

5. Milyen cégeknek éri meg appot készíttetni?

A tapasztalatok szerint a mobilapplikáció a következő közép és nagyvállalatok esetében jelenthet megtérülő e-kereskedelmi csatornát:

  • Olyan iparágban dolgoznak, ahol naponta, hetente, havonta újrarendelik a termékeket, így az applikáció egyszerűsíti, gyorsítja ezt a folyamatot.
  • Az online vásárlások aránya közel 50%-ot tesz ki, a mobilvásárlók aránya pedig folyamatosan növekszik.
  • A célcsoportban jelentős tábort alkotnak a fiatalabb vásárlók.
  • Klub és hűségrendszer kialakításában gondolkoznak - loyalty app, hűségkártya applikáció kialakítása
  • Leggyakoribb ilyen iparágak: élelmiszer és ital kereskedelem, ruházat és sport, drogéria, illatszer, számítástechnika, gyógyszer és egészségügy, háztartási kisgépek.


Megismerné a LogiNet mobilshop applikációjának képességeit? Költségek nélkül tesztelné az Mcomapp képességeit?
>>> Mcomapp mobilshop applikációnkról itt olvasható el minden tudnivaló.
>>> Mobilshop applikációnk kipróbálásához ingyenes demóverziót biztosítunk. Ehhez ezen a felületen tud regisztrálni.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.