Megkerülhetetlenné vált a mobil app az e-kereskedelemben

A push üzenetek, a hűségkártya program, a személyre szabott tartalom javítja a konverziót

2021-08-10

Az e-commerce forgalom közel 70 százalékát az előrejelzések szerint már mobilkészüléken (m-commerce) bonyolítják le világszerte 2021-ben, a szegmens bővülési üteme pedig a pandémiát követő enyhítések idején is meghaladná a hagyományos bolti és az e-commerce eladások növekedését. Mindez azt mutatja, a versenyben maradáshoz kulcsfontosságú, hogy a kereskedők stratégiájában az m-commerce is helyet kapjon és mobil appal bővítsék értékesítési csatornájukat.


Növekvő mobil kereskedelem

A koronavírus teljes mértékben átalakította a mobil használati szokásokat, a játéktól kezdve a vásárlásig, a fizetéstől a munkáig, a mobil minden területen központi szerephez jutott az életünkben. A mobil appokban eltöltött idő 2020-ban számottevően megugrott (közel 20%-kal,  napi 4,3 órára 2019-hez képest), és ez 2021 első felében, a korlátozások enyhítésével sem mérséklődött. A kényelmi szempontok és a COVID-19-vel kapcsolatos óvatosság miatt a mobilfüggőség is szerepet játszik ebben, a kutatások szerint átlagosan 10 percenként pillantunk rá a készülékünkre, amit már mindenhova magunkkal viszünk.

A játékok, a szórakozás, az üzleti ügyintézés és az étel-házhozszállítás a legnépszerűbb mobilon végzett "elfoglaltságok", de a statisztikák szerint a mobil megkerülhetetlenné vált a vásárlásoknál is. A kérdés most már nem az, hogy a vevők mobilon vásárolnak-e, hanem, hogy milyen gyakran teszik ezt meg, mennyit költenek ezen a csatornán, illetve, hogy ez mennyiben váltja ki, avagy egészíti ki a bolti vásárlásait.

Nyilvánvaló, hogy a versenyben maradáshoz a kereskedőnek jóval többet kell nyújtania az ügyfelének a pandémia előtti időszakhoz képest. Egyre több felhasználó igényli a különböző értékesítési csatornák összekapcsolását (omnichannel), az extra élményeket, a hasznos funkciókat, a személyre szabott hűségprogramokat.

Az online értékesítés maximalizálásához a reszponzív webáruház mellé érdemes megfontolni a mobil app indítását. Az appban ugyanis több olyan funkció, kényelmi szolgáltatás valósítható meg, ami egy mobil webshopban nem feltétlenül lehetséges. A mobil app kiváló eszköz a kereskedők számára a növekedési fázis következő lépcsőfokának eléréséhez.


Hogyan viheted sikerre az appodat?

A mobil alkalmazás fejlesztés folyamatosan fejlődik, hiszen a felhasználói igények is változnak. Jóllehet nem kell a kereskedőnek az összes trendet alkalmaznia az appban, nem árt tisztában lennie a piac változásának irányával. Milyen app funkciók adnak választ a piaci trendekre 2021-ben? Íme öt funkció, amely versenyelőnyhöz juttathatja a mobil alkalmazás készítőjét.

1. Push üzenetek küldése

Az email már a múlté, a push üzenetek lehetővé teszik, hogy a felhasználóval gyorsan és személyre szabottan kommunikálhasson a vállalat. Több kereskedő számára ez az elsődleges ok a mobil app létrehozásának, a push üzenetek ugyanis a felmérések szerint 40 százalákos átkattintás arányt mutatnak.

2. A mobil app kihasználja az okostelefon natív funkcióit

A mobil alkalmazás segítségével építhetünk a kamerára, QR kódokat, vonalkódokat olvashatunk be, felhasználhatjuk a GPS adatokat, hogy a tartózkodási helyhez közeli megoldásokat kínáljunk. Ezek a funkciók interaktívvá és szórakoztatóvá teszik a felhasználói élményt, gördülékenyebbé tesznek bizonyos folyamatokat. Például egy banki alkalmazás esetén egy űrlap kitöltésénél szükség lehet egy fénykép csatolására. Az app lehetővé teheti a felhasználó számára, hogy a mobilkészülék kamerájának segítségével fényképet készítsen magáról és elküldje.

3. Hűségkártya program

A hűségprogramok a második leggyakoribb ok a mobil app letöltésének, hiszen ez nem csak erősíti a vevők lojalitását, hanem a vásárlások számának és értékének növelésére ösztönöz. A jutalmakról pedig nagy valószínűséggel beszámolnak az ügyfelek a barátaiknak, pozitív értékelést hagynak a közösségi platformokon, ami új vásárlók megjelenését hozhatja magával.

A applikáció segítségével a vásárlók szokásait jobban feltérképezheti a kereskedő, s ennek megfelelően módosíthatja stratégiáját és szólíthatja meg a célcsoportját. 

4. Mesterséges intelligencia és gépi tanulás

A mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence) és a gépi tanulás (Machine Learning) már évek óta jelen van, ám az alkalmazásuk még korlátozott. Az AI-ról a legtöbbeknek még mindig a Siri vagy Alexa jut az eszébe, ám a felhasználási lehetőségek jóval túlmutatnak ezen. A mesterséges intelligencia okosabbá teheti az appokat, többek között segíthet megérteni a felhasználó viselkedési szokásait, ami személyre szabottabb ajánlatok nyújtását teszi lehetővé, avagy a chatbot által adott válaszok is “emberibbé” válnak.

5. Kiterjesztett valóság (AR)

A kiterjesztett valóság (AR) hosszú utat tett meg az elmúlt években, hiszen míg korábban ezt csak a legnagyobb cégek engedhették meg maguknak, addig most a közepes vállalatok számára is elérhetővé vált. 

Az egyik leggyakoribb alkalmazási módja a virtuális próbafülkék, amely lehetővé teszi, hogy a vásárló egy 3D-s modell személyében felpróbálhassa a kiválasztott terméket.


Szerezz versenyelőnyt vállalkozásodra szabott mobil applikációval! Kösd össze értékesítési csatornáid, javítsd az ügyfélélményt, tegyél szert hűséges vásárlókra! Vedd fel kollégáinkkal a kapcsolatot!

Hivatkozások:

  1. Statista: Statistics and facts about global e-commerce, 2021
  2. App Annie: The State of Mobile 2021, 2021
  3. Emarketer: US Time Spent with Mobile, 2019
  4. VWO Engage: Mobile App or Website? 10 Reasons Why Apps are Better, 2021
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.