Black Friday: mit ér az akció, ha a vásárlók nem találják a kosár gombot?

TOP 5 tippünk a sikeres Black Fridayhoz a webes felületeken, a Loginet Systems ecommerce fejlesztő cég szakértői tanácsaival.

2019-10-25

A Black Friday a netes értékesítés vitathatatlan ünnepnapja, súlyos milliárdokban mérhető online forgalommal az egész világon, amelyből egyre több vásárlás kizárólag mobilon bonyolódik. A kutatások szerint azonban a szép számok elfedik a kellemetlen tényt: a rosszul megtervezett felületek miatt rengeteg bevételtől esnek el a cégek. Ezt orvosolhatja a UX (User Experience Design), amellyel a felhasználóink viselkedésének megfelelően építjük fel online üzletünket.

Hogyan működik ez a gyakorlatban? A Black Friday esetében mire figyeljünk különösen? Máriás Attila Senior Service Designer segítségével kerestük a válaszokat, aki a LogiNet Systems csoport UX fejlesztésein dolgozó 22 Media vezetője.

Miért elengedhetetlen a felhasználói élmény tervezése, a UX Design egy eredményes Black Friday kampányhoz?

Máriás Attila szerint a UX (User Experience Design) rövidítést a leghasznosabb a felhasználói élmény tervezéseként értelmezni. Szakértői a fejlesztések tervezése során a leendő vásárlók szokásaiból, viselkedéséből indulnak ki. Felmérik, majd letesztelik, hogy valós vásárlóink milyen logika mentén használnának majd egy online felületet, ott milyen dizájnelemek, funkciók mellett tudják legkényelmesebben elérni céljaikat. Ez vásárlói és értékesítői oldalról is egy win-win helyzet.

Az ügyfelek áttekinthetően, a lehető legrövidebb idő alatt vásárolhatják meg, amit keresnek. Míg a vállalkozások számára ez kevesebb lemorzsolódást, növekvő vásárlói hűséget, több ismétlődő vásárlást és magasabb kosárértéket jelent. Amennyiben sikeres Black Friday akciót szeretnénk, ugyanezért megkerülhetetlen a UX: minél logikusabb, könnyebb, kényelmesebb a termékeket megvenni az oldalunkon, annál többet adunk majd el belőle végül a vásárlási láz idején.

Mire ügyeljünk különösen a Fekete Péntek esetében a webes felületek kialakításakor? 

Máriás Attila rámutatott, az átgondolt UX a Black Friday-nél is meghálálja magát.

  1. Könnyű navigálás: Fontos, hogy az akció felülete könnyen navigálható legyen, a keresés pedig gyors.
  2. Kapcsolódó termékek ajánlása:  Az akció oldala esetében fontos, hogy azt úgy alakítsuk ki, hogy egy kiválasztott cikknél a korábbi adatok alapján tudjon a rendszerünk kapcsolódó termékeket ajánlani (upsell), vagy fel tudja hívni a figyelmet a hasonló termékekre, amelyek ilyenkor hasznosak lehetnek (cross sell). Egy így felépített folyamat növeli a kosárértéket és az ismétlődő vásárlás valószínűségét is.
  3. Egyedi terméklisták: A Black Friday esetében Máriás Attila tanácsait követve érdemes lehet egyedi terméklistát használni mindehhez, jól beállított szűrőrendszerrel. Ezzel vásárlóink gyorsan tisztába kerülhetnek az igénybe vehető akciókkal.
  4. Sürgető elemek: Design tekintetében a sürgető elemek használhatóak, de csak mértékkel és kellő körültekintéssel. A visszaszámlálókat, raktárkészlet kijelzőket ugyanis szívesen használják a megbízhatatlan weboldalak is - nem szeretnénk, ha ezekhez hasonlítana minket a látogató.
  5. Etikus magatartás: Ugyan már szorosan nem a dizájn világa, de Attila kapcsolódó tanácsa: a siker érdekében kampány előtt, alatt, után egyaránt fektessünk hangsúlyt az etikus magatartásra. A termék akciós ára ne legyen azonos vagy magasabb, mint a nem akciós időszaké, az akciós készletet pedig ne mutatóba vagy csak papíron rendeljük be. A vásárlók ma már rendkívül jól tájékozódnak online, a negatív tapasztalataikat tömegével osztják meg a közösségi média felületeken, így nem éri meg trükközni.

 

Szeretné digitális értékesítését tervezett online ügyfélélménnyel növelni? Építsen professzionális UX megoldásokra a LogiNet Systems-szel! Megbízható e-kereskedelmi szaktudás magyar partnertől – ez a LogiNet! Vegye fel velünk a kapcsolatot vállalkozására szabott megoldásainkért!