HoReCa B2B webshop a LogiNet fejlesztésében
A konyhai és csomagolóeszközök, vendéglátóipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó HoReCa Center olyan webshop létrehozását látta szükségesnek, amely felhasználóbarát, modern megjelenésű és rendelkezik a számára fontos B2B funkciókkal. Partnerei professzionális online kiszolgálásához a Cégmenedzser ERP-vel előre integrált Logishop webshop megoldást választotta. A webshop 2023. második negyedévében élesedett.
horecacenter.hu
Előzmények
A magyar tulajdonú HoReCa Center a hazai HoReCa szegmens meghatározó szereplője. A vállalat több mint 30 éve foglalkozik konyhai és csomagolóeszközök, vendéglátóipari termékek nagykereskedelmével, az aktív ügyfeleik száma meghaladja a kétezret. Az egész ország területére szállít ki saját flottával és futárszolgálattal is. Jelenleg 8 országból importál közvetlenül termékeket, több mint 4000 cikket tart raktáron.
Úgy döntött a cég, hogy a mai követelményeknek megfelelő, felhasználóbarát, modern megjelenéssel és funkcionalitással bíró webshop megoldással teszi professzionálisabbá partnerei számára a rendelésleadás és annak teljesítésének folyamatát. Ehhez a LogiNet Cégmenedzser ERP-vel előre integrált e-commerce megoldását, a Logishop webshop megoldást választotta. A két rendszer között meglévő kétirányú szinkron meggyorsította a folyamatokat, és további előnyt jelent a későbbiekre nézve, hogy a zavartalan működést biztosító karbantartás és üzemeltetés is egy helyre összpontosul.
Megoldás
A Logishop B2B webshopjába olyan funkciók vannak beépítve, amelyek hatékonyan támogatják a viszonteladói értékesítést. Az átfogó funkcionalitás eredményeként az HoReCa eleve olyan online platformmal tudott indulni, ami a B2B igényeiket szinte teljesen lefedi, és – speciális kérések esetén – csak néhány funkcióval kell azt kiegészíteni.
A HoReCa webshop számos olyan funkciót tartalmaz, amely segíti a B2B partnerek gördülékeny online kiszolgálását
- Egyedi B2B árazás: A webshopban a bejelentkezést követően a partner szerződött ára jeleníthető meg, az árak az ERP-ből kerülnek átvételre. Az egyedi árlista letöltés funkció pedig lehetővé teszi a B2B ügyfeleknek, hogy a partneri felületről ezt megtehessék.
- Gördülékeny integráció: A Cégmenedzser ERP-vel előre integrált Logishop webshop rendszer rendszer lehetővé teszi, hogy az ügyfél-, rendelés-, készlet- és számviteli adatok zökkenőmentesen áramolhassanak a rendszerek között. Ezáltal többek között megszűnik a hibákkal járó kézi adatbevitel, valós idejű készletet, árakat, személyre szabott promóciókat lát a felhasználó a webshopban.
- Újrarendelést támogató funkció: A webshop lehetővé teszi a kosár exportálását/importálását XLS formátumban cikkszám, darabszám megadással, a gyors újrarendelést. Megvalósult a termék- és variánslisták exportja, importja, azaz már tömegesen is tud a kereskedő listákat tölteni.
- A B2B ügyfelek rendelési folyamatát bevásárlólista létrehozása segíti. A kedvencek funkción belül van lehetőség a gyakran vásárolt, vagy szimpatikus termékeket listába rendezni.
- Keresés gyorsítja a termékek megtalálását. A szükséges termék kiválasztását szabadszavas kereső funkció segíti. A kereső abban az esetben is találati listát ad, amennyiben a felhasználó ékezetek nélkül keres. Emellett a lista oldalakon különböző szűrési feltételek kiválasztására van lehetőség.
- Vásárlásösztönző funkciók. Az árkedvezmények nyújtásán túl számos olyan lehetőséget nyújt a webshop, amit sikeresen használhat a konverzió növelése érdekében (pl. törzsvásárlói árak, kuponok nyújtása).
- A B2B webáruház lehetővé teszi az ügyfél számára a felhasználói jogosultságok kezelését, illetve egy helyen elérheti a pénzügyi dokumentumait. Így nyomon követheti a még folyamatban lévő, vagy lezárt rendeléseket, szállítóleveleket, visszáru dokumentumokat, illetve láthatja a számláit.