banner

Közös IBM-LogiNet-K&H workshopot tartottunk

Sikeres volt az IBM Magyarországgal és a K&H Bankkal közösen szervezett nagyvállalati rendezvényünk

2018-11-21

November 14-én tartottuk meg az IBM Magyarországgal és a K&H Bankkal közösen szervezett workshopot & meetupot, partnerségben az IFUA Horváth & Partners Kft-vel. Az előadások arra adtak választ, hogyan tudják a vállalatok erősíteni digitális értékesítésüket a mesterséges intelligencia és más digitális marketing eszközök segítségével. Máriás Zsigmond, a LogiNet ügyvezetője a shop applikációk online értékesítést támogató szerepéről adott elő. Vendégünk, az Auchan Magyarország digitális igazgatója, Szomolányi Márk az Auchan shop applikáció bevezetéséről, eredményeiről számolt be.

Az IT Business így számolt be az eseményről:

Azt a pontos pillanatot szeretné elkapni minden digitális marketinges, amikor a fogyasztó épp vásárolna valamit – ezt a pillanatot a kreativitás, adat és technológia közös erőfeszítésével foghatjuk meg. A pillanat megtalálásában segít a mobilra optimalizált shop alkalmazás is, melynek fejlesztéséhez már nem kell több év és egyedi tervezés.

A mesterséges intelligencia van segítségünkre, amikor a rengeteg rendelkezésünkre álló adathalmazból szeretnénk kinyerni azt a pontos pillanatot, melyben hatásos, vásárlásra váltható ajánlatot adhatunk ügyfelünknek – mondta az IBM Labs budapesti rendezvényén Klemen Dragar, Watson régiós értékesítési vezető. A vásárlásban már nem az ár az elő számú döntő tényező, hanem az élmény, miután a váltás, a márkaelhagyás a frusztráció miatt történik. A vállalatoknak csupán hét másodpercük van arra, hogy a fogyasztó figyelmét lekössék – ha ez az idő az alkalmazás, adatok betöltésével telik, akkor vesztett az ügy.

A vásárlási pillanatot legjobban mobiltelefonon lehet elkapni, főleg, ha a felhasználó rendelkezésére áll egy olyan mobilos app, melynek segítségével élmény szerűen, gyorsan megtalálja és megvásárolhatja a kívánt terméket. Ebben segít a LogiNet Systems Kft. által fejlesztett MCOMAPP nevű white label shop alkalmazás, melynek használatával rövid időn belül mobilos appot tudnak fejleszteni a webes áruházzal rendelkező shopok.

Az IT Business beszámolója a rendezvényről

Máriás Zsigmond, a vállalat ügyvezető igazgatója szerint a Google keresések fele már mobiltelefonról érkeznek, az amerikai felhasználók pedig kétszer annyi időt töltenek mobilon, mint laptopon. Amikor mobiltelefont használunk, időnk 88 százalékában alkalmazásokat futtatunk. Aki ezt a felfutó csatornát ezek után is szeretné hanyagolni, a következő adatok biztos meggyőzik: a mobil appok esetében háromszor magasabb a mobil konverzió aránya és 30 százalékkal nagyobb a kosárérték is.

Maga az alkalmazás nemcsak egy vásárlási felület, hanem magába foglalja az offline világban megszokott hűségkártyákat is – egyszer megadjuk az adatait és minden vásárláskor automatikusan gyűlnek a hűségpontok. A push üzenetek eseményekhez, helyszínhez kötötten érkeznek meg a felhasználó telefonjára, ahogy emlékeztetőket lehet beállítani például az egy ideje nem vásárló ügyfelek számára. A pontos részletek az alkalmazás weboldaláról ismerhetők meg.

Az MCOMAPP egyik legnagyobb használója az Auchan, akinek idén tavasszal, fél éves tervezési és testreszabási munka után készült el a mobilos alkalmazása. Az Auchan e-commerce vezetője, Szomolányi Márk elmondása szerint annak ellenére, hogy külön nem hirdették a mobil appot (a mobileszközön weboldalokra látogatók számára az alkalmazás letöltését ajánlották), nagy népszerűségnek örvend az online vásárlók körében: az online eladások 15 százaléka az appon keresztül valósul meg. Az Auchan alkalmazása elnyerte Az Év Applikációja különdíjat Az Év Honlapja 2018 versenyen.

Az eseményről készült képek megtekinthetők a Facebook oldalunkon.