Sikeres a Google-lel közös Business & Mobile Digital Workshopunk

A mobil értékesítés lehetőségeit mutattuk be a vállalkozásoknak az első Google Digital Workshopunkon

2018-10-08

A Google Magyarországgal közös ingyenes eseményre október 2-án került sor a budapesti Grundon. A workshopon résztvevő vállalkozások megismerkedhettek a mobile first világ kihívásaival, a változó fogyasztói szokásokkal és hogy hogyan tehetnek szert versenyelőnyre ezen a változó e-kereskedelmi piacon. A Scitec Nutrition e-commerce vezetője gyakorlati tapasztalatait osztotta meg a mobil fogyasztók hatékony kiszolgálásáról. A jelenlévők között mini mobil-használói kutatást is végeztünk. A résztvevők közel 70 százaléka vásárolt már applikáción keresztül, és több mint 70 százalékuk úgy becsüli meg, hogy 3 óránál többet tölt az online térben. 

Kutatásunkban arra voltunk kíváncsiak, vajon tükrözik-e a résztvevők mobil felhasználói szokásai a globális kutatások eredményeit.

Statista hamburgi székhelyű kutatócég 2017-es kutatásából az derül ki, hogy a válaszadók közel fele naponta több mint 5 órát használja az okostelefonját. Ráadásul a megkérdezettek 26 százaléka több mint 7 órát tölt mobilhasználattal egy nap. A Business & Mobile Digital Workshop kutatásában résztvevők 32 százaléka tölt több mint 5 órát mobilhasználattal, a többség, a szavazók 42 százaléka pedig a 3-5 órás időtartamot jelölte meg válaszként.

Statista a mobilon töltött online időt is vizsgálta aszerint, hogy a felhasználók mennyit töltenek applikációkban és mennyit a böngészőkben a világ vezető online piacaival rendelkező országaiban. A Statista felmérésben résztvevők átlagban az online mobil idő 88 százalékát appokban töltik. Argentínában ez az arány 94 százalék. A mi kutatásunkban résztvevők 49 százaléka szintén úgy becsülte, hogy online mobil idejének 50-90 százalékát tölti naponta appok használatával.

Magyarországon az internetezők 19 százaléka vásárolt legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépről, vagy tabletről, 53 százaléka keresett fel közösségi oldalakat, 51 százaléka keresett mobilon információt, és 30 százalékuk keresett termékinformációt. A mi kutatásunk válaszadóinak többsége (71 százaléka) is azt a választ adta, hogy a leggyakrabban közösségi és tartalommegosztó oldalakat böngész a mobilján.

Arra is rákérdeztünk, hányan vásároltak már applikáción keresztül, 69 százalékuk válaszolt igennel.

A mobil ügyfélélmény lesz a téma a következő Digital Workshopon.
A következő, október 25-ei Digital Workshopon mélyebben elmerülünk a mobil értékesítésben, az online és offline vásárlói csatornák összehangolásáról, az applikációval elérhető kimagasló omnichannel-ügyfélélményről is szó lesz. Vendégelőadónk a sikeres shop applikációval is rendelkező Praktiker. További részletek és ingyenes regisztráció az alábbi linken:
https://events.withgoogle.com/business-mobile-ertekesitest-generalo-mobil-ugyfelelmeny/

 


Források

  1. Statista 2017, Time spent on smartphone everyday worldwide in 2017 (in hours)
  2. Statista 2017, App share of total mobile minutes in leading online markets as of May 2017
  3. Google Digital Barometer, Consumer Survey HU, 2017: Which online activities are done by people at least as often via a smartphone as computer?