Közel 30 százalékkal nőtt az online magyar kiskereskedelem 2017-ben

A LogiNet több mint 70 ezer fejlesztési órával járult hozzá a növekedéshez 
 

2018-06-12

Az elmúlt évek során folyamatosan növekedett a hazai online vásárlási gyakoriság és vásárlók száma. 2017-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 27 százalékkal nőtt, és így átlépte az 500 milliárdos határt – derül ki az eNet legfrissebb felméréséből. A magyar vásárlók a külföldi webshopokban is közel 400 milliárd forintért vásároltak, így a tavalyi évben összesen 1000 milliárd forintot költöttek el online. A LogiNet a magyar webáruházak sikeréhez 2017-ben több mint 70 ezer fejlesztési munkaórával járult hozzá.

2015 óta 900 000 fővel növekedett az interneten vásárlók száma Magyarországon, ebből csak az elmúlt évben 300 000 fővel. A magyar webáruházakban 2017-ben így több mint 500 milliárd forintos forgalmat generáltak. Ezzel 10 év alatt több mint tízszeresére, 46 milliárd forintról 545 milliárdra nőtt az e-kiskereskedelem Magyraországon.

A teljes kiskereskedelemnek is egyre nagyobb hányadát teszi ki a hazai e-kereskedelem. Három év alatt több mint másfélszeresére nőtt a kiskereskedelmen belüli aránya. 2017-ben a vásárlások 6,2 százalékát bonyolították interneten keresztül. Az eNET szerint a  jövőben is gyors növekedési trendek jellemzik majd a magyar online kiskereskedelmet, így az 2023-ra akár a két és félszeresére is nőhet, és meghaladhatja 1000 milliárdos belföldi forgalmat.

Népszerű magyar e-szegmensek

A legnagyobb forgalmat évek óta a számítástechnikaszórakoztató elektronikaruházat és sportruházatjáték és ajándék kategóriába tartozó termékeket értékesítő webáruházak érik el. Az idén az ötödik legnagyobb online forgalmat azonban a lakberendezés érte el, kiszorítva a TOP 5-ből a háztartási gépek kategóriáját.

Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem

Külföldi webshopokból is előszeretettel vásárolnak

A magyar vásárlók nem csak a hazai webáruházakat kedvelik. 2015 óta 1,5 millió főről 2,7 millió főre nőtt a külföldről rendelők száma, ebből csak 2017-ben fél millió fővel bővült a számuk. Az eNet becslései alapján 2017-ben a magyar vásárlók hozzávetőlegesen 400 milliárd forintot költöttek el külföldi webáruházakban. Így tavaly összesen közel 1000 milliárd forintért vásároltak online.

A LogiNet a hazai e-kersekedelem növekedéséhez több mint 70 ezer fejlesztési munkaórával járult hozzá a 2017-es évben.