Egyedi megoldások és innováció vezet sikerre 2021-ben

Az e-commerce szereplők többsége a webes infrastruktúra fejlesztésére fókuszál az idén

Milyen irányba kellene fejleszteniük az e-commerce cégeknek, hogy sikeresen zárhassák 2021-et? Az elmúlt év tapasztalatait hogyan lehet hasznosítani az idén? Ismerd meg a LogiNet kutatásának eredményét, amelyet a februári webinárján résztvevők körében készített.


Egy évvel ezelőtt aligha gondolta volna bárki is, hogy a 2020-as év előrejelzéseit jelentősen átírja a koronavírus, egy olyan időszak veszi kezdetét, amely teljességgel kiszámíthatatlan, olyan mértékű rugalmasságra lesz szükség, amelynek alapfeltételei a gyors döntések, avagy a komfortzónából való kilépés.

Milyen hatékonyan sikerült reagálniuk a cégeknek 2020 történéseire? Milyen tapasztalatokkal felvértezve indultak neki az idei évnek? A LogiNet februári webinárján résztvevők között készített kutatás eredményei hasznos információkkal szolgálhatnak a webáruház tulajdonosok számára.

A kereskedők többsége bevételnövekedést tapasztalt 2020-ban - LogiNet Kereskedeő hangulatjelentése alapján


Milyen tanácsot adtál volna egy évvel korábbi önmagadnak?

Utólag mindig könnyű gondolkodni, hogyan kellett volna dönteni bizonyos kérdésekben. Ha egy évvel ezelőtt a vállalkozások tudták volna, hogy egy pandémiás időszak közeleg, akkor más döntések születtek volna.

Mit tanácsolt volna önmagának, ha újrakezdhetné a 2020-as évet? 

  • Nagyobb raktárkészlet: mivel az elmúlt év az e-commerce forgalom erőteljes bővülését hozta, nem meglepő, hogy a válaszadók többsége nagyobb raktárkészletet halmozott volna fel azokból a termékekből, amelyekre a legnagyobb igény mutatkozott. Így elkerülte volna azt, hogy termékhiány miatt nem tudja kiszolgálni a vásárlóit. 
  • E-commerce fókusz: az online értékesítési csatornák irányába való erőteljesebb elmozdulást is többen kiemelték, ezáltal jobban fel tudtak volna készülni a vásárlói szokások megváltozására.
  • Létszámbővítés: az online vevői roham nyomán belső átszervezésekkel próbálta néhány cég felgyorsítani a kiszállítást, ám érdekes módon egyes cégeknél a munkaerőhiány is gondot okozott. Emiatt akadtak, akik növelték volna a létszámukat az év elején, hogy ne hirtelen kelljen alkalmazottat találni. 
  • Fejlesztések: voltak, akik jobban figyeltek volna a piac mozgásaira, illetve nagyobb fókuszt helyeztek volna a piaci rések megtalálására, a több lábon állásra. Mások nem vártak volna az ötleteik megvalósításával, olyan jellegű fejlesztéseket igyekeztek volna megvalósítani, amellyel mindig egy lépéssel a piac előtt járnának.
  • Felhasználói élmény: hasznosnak bizonyult volna az is, ha nagyobb figyelmet szentelnek a vásárlók megtartására, az ügyfélbázis kiépítésére, illetve a folyamatos kommunikációra.

Ezt látva nem meglepő, hogy melyek voltak azok az elsődleges kihívások, amelyekkel a webáruház tulajdonosok szembetalálták magukat. A válaszadók zöme a megugró kereslet kielégítését (54%) és a megszakadt ellátási láncot (41%) jelölte meg, ám közel harmaduknál a készletkezelési problémák és az ügyfélszolgálat leterheltsége is komoly kihívásokat jelentett.

Mik voltak az elsődleges kihívások 2020-ban? - LogiNet Kereskedeő hangulatjelentése alapján


Milyen fejlesztésekkel lehet 2021-ben sikert elkönyvelni?

Az, hogy a cégek milyen stratégiával vágtak bele az idei évben, alapvetően annak függvénye, milyen tapasztalatokat szereztek 2020-ban, s ezeket milyen módon kívánják hasznosítani 2021-ben.

A legtöbben a webes infrastruktúra fejlesztésére (59%), az online marketing költségvetés növelésére (59%) és az e-commerce jelenlét növelésére (54%) helyezik a hangsúlyt. Emellett több cégnél is felmerült az újabb munkavállalók felvétele és az ellátási lánc diverzifikációja is.

Milyen online fejlesztéseket tervez 2021-ben? - LogiNet Kereskedeő hangulatjelentése alapján

 


Ami az online értékesítési csatornákat érintő beruházásokat illeti, a cégek zöme a növekedésre, az egyedi megoldásokra és az innovációra fókuszál (64%), de a testreszabható webáruház integrációjára (41%) és a marketing folyamatok automatizációjára (32%) is többen készülnek.

Milyen e-commerce beruházást tervez 2021-ben? - LogiNet Kereskedeő hangulatjelentése alapján


Hogyan alkalmazkodj a megváltozott piaci helyzethez?

Mobilapp, augmented reality, 5G, hangvezérelt megoldások, adatbiztonság, testreszabott marketingmegoldások, chatbotok - iparági szereplők, és szakértők szerint ezek lehetnek 2021 kulcsszavai az e-kereskedelemben. Olyan fejlesztések, amelyek a megváltozott vásárlási igényekhez idomulnak.

“E-kereskedelmi partnereink túlnyomó többsége optimista az idei év bevételeit illetően. Az elmúlt év fogyasztói és piaci változásaira reagálva több egyedi fejlesztést terveznek a digitális csatornákon. Ennek sikere attól is függ, mennyire képesek helyesen reagálni ezekre a trendekre. A 2021-es év a vizsgázás éve lesz: kiderül, kik azok, akik sikeresen tudják majd alkalmazni 2020 tapasztalatait” - mondta Máriás Zsigmond, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője.
 

Szeretnénk mindenkinek megköszönni, aki részt vett a LogiNet kutatásában!
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.