Egyedi fejlesztésekkel újult meg a bérlakáspiac magyar közösségi oldala

Egyedi fejlesztésekkel újult meg a bérlakáspiac magyar közösségi oldala

Új keresési lehetőségek, kibővített kommunikáció LogiNet megoldásokkal a Rentingo.hu-n

2019-11-15

Új bérlőkereső felület, a közösségi életet felpezsdítő kétirányú kommunikációs kapcsolat tulajdonosok és lakók között, átalakult regisztráció és fizetési lehetőségek. Ux designer- és fejlesztőcsapatunknak az újdonságok előbbi teljes sorát sikerült élesítenie mindössze 3 hónap alatt a magyar albérletpiac közösségi oldalán, a Rentingo.hu-n. Az oldal új verziójától a felhasználók számának további bővülését várják tulajdonosai.

Rentingo.hu: innovatív közösségi tér a bérlakáspiacnak

A Rentingo.hu egyedülálló módon, közösségi oldalként fogja össze a bérlakáspiacot. Kizárólag információgazdag személyes profillal használhatjuk a felületet, ahol fotók, leírások, üzenetváltási lehetőségek garantálják, hogy mindenki megtalálja a számára ideális bérlőt, lakást és tulajdonost vagy épp lakótársat. Az innovatív üzleti modell hasonlóan újszerű látásmódot és megoldásokat kívánt meg a platform fejlesztői részéről is, utóbbit a LogiNet szakértői csapata alkotta meg a 2017-es starthoz. Az oldalt akkor saját PHP alapú platformmotorunk képességeit kihasználva terveztük és valósítottuk meg, agilis módszertant követve. A felhasználói élmény tervezésén a LogiNet Group UX szakértői csapata a 22 Media dolgozott, tervezett felhasználói utak, illetve vizsgált és tesztelt látogatói viselkedéshez alakított dizájntervek mentén.

Új funkciók a gyarapodó közösség és fejlődő üzleti modell igényeire szabva

Az üzleti sikerhez elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás együtt fejlődjön ügyfeleivel, igényeikhez alakítva megoldásait. A Rentingo esetében 2019 nyara volt az a pont, amikor a sikeres start, majd néhány kisebb átalakítás után eljött az ideje egy nagyobb változtatásnak a korábbi tapasztalatok tükrében. A LogiNet csapata az oldal 2017-es indulása óta látta el teljes ügyfélelégedettség mellett a támogatási feladatokat, így a soron következő nagyobb léptékű fejlesztést is szakértőinkre bízták 2019 nyarán.

A teendők három nagy terület köré összpontosultak. Az első a regisztrációs folyamatok átalakítása volt, ahol ki kellett bővíteni a bekért információk körét, hogy a rendszer pontosabb javaslatokkal élhessen ideális lakás és bérlő tekintetében. A második területet a tulajdonosok és bérlők közötti kommunikáció kétirányúsítása jelentette. Az új Rentingóban már nemcsak bérlő kereshet lakásra, hanem a lakások bérbeadói is rákereshetnek a potenciális albérlőkre. Amennyiben úgy látják, megtalálták álmaik lakóját, megkeresést küldhetnek számára a felületen, figyelmükbe ajánlhatják ingatlanukat. A harmadik területet az oldal üzleti logikáját érintő módosítások jelentették: a közösségi aktivitásokhoz kötődő díjazásokat kivezették, a bevételeket a folytatásban az ingatlantulajdonosoknak elérhető prémium hirdetési szolgáltatások - ingatlanról feltölthető videó, egyedi címadás, fordítási szolgáltatások, árazási tanácsadás és még jó pár eszköz -  előfizetési díjai biztosítják (a korábbi csomagvásárlási lehetőség helyett). Így tulajdonosok és bérlők egyaránt ingyenesen vehetik fel egymással a kapcsolatot az új Rentingo-n.

Működő felületet átalakítani szoros határidővel: fejlesztőt próbáló feladat

Amennyiben fejlesztésről van szó, egy publikus oldal esetében a felhasználók már csak kényelmes, áttekinthető folyamatokkal és hibátlanul működő új funkciókkal találkozhatnak. Kivitelezői oldalról ez pontos tervezést, az ügyféligényekhez igazodó rugalmas hozzáállást, hibakereséssel és javítással, valamint a használhatóságot mérő tesztekkel töltött maratoni munkaórákat kíván meg. Ugyanis első lépésben egy optimalizált, működő, összetett rendszert kell szétdarabolnunk, ami biztosan hoz magával megoldandó feladatokat. A Rentingo.hu esetében a változtatások megvalósításához újra kellett tervezni a felhasználói élmény egyes elemeit, módosítani kellett egyes pontokon a kezelőfelület működési logikáját, designját. A kódolás tekintetében a funkciók átalakítása, majd az új kód optimális működéshez lényeges letisztítása jelentette a teendők gerincét. A projekten épp ezért ismét együtt dolgoztak fejlesztőink és UX csapatunk, a 22 Media designerei.

Mindehhez 3 hónap állt rendelkezésére a csapatnak, amibe tervezésnek, fejlesztésnek, a hibakeresésnek és javításnak, valamint a felhasználói élmény szempontjából lényeges usability teszteknek mind találtunk helyet. Plusz sikerült teljesítenünk olyan ügyféligényeket is, amelyek menet közben merültek fel.

Agilis szemlélet + ügyféltapasztalat = jó megoldás, elégedett megbízó – történjen bármi

Ahhoz, hogy a rendkívül szűk időkeret dacára sikerrel járjunk, két tényezőnek kellett teljesülnie a mostani esetben. Olyan ügyféllel dolgoztunk együtt, akit már a korábbi közös munkák során megismertettünk azzal a stratégiai gondolkodással, IT-szemlélettel, amivel megrendelőként maga is hozzájárulhat egy projekt sikeréhez.

Kivitelezőkként nemcsak követjük az agilis módszertanokat, de ha kell, a projekt realitásához, egyedi ügyféligényekhez tudjuk szabni azokat. A projektet részekre osztottuk, az egyes részek esetében rögzítettük, hogy megbízónak, UX csapatnak, fejlesztőknek mennyi idő áll rendelkezésre a tervezésre, véleményezésre, majd a kódolást követően a designerek részéről lefolytatott használhatósági tesztek eredményeit felhasználtuk az új verziók megalkotásához. A fejlesztést sikeresen élesítettük 2019. szeptember 18-án.

Versenyelőny vállalkozása igényeire szabott mobil applikációval, webáruházzal vagy céges platformmal? Válassza az e-kereskedelemi megoldások hazai szakértőjét, a LogiNetet! Ajánlatért keresse munkatársainkat központi elérhetőségeinken!