Digitalizált hűségkártya mobilon

Digitalizált hűségkártya mobilon

Az ügyfélmegtartás javítása egy új digitális eszközzel

2019-05-17

A vásárlók számára kényelmetlen, a kereskedők számára költséges plasztikkártyákhoz kötött hűségprogramok felett eljárt az idő. A jövő a loyalty app: a hűségkártyákat mobiltelefonos applikációban érhetik el a felhasználók.

„Elvesztettem a hűségkártyámat! Nem emlékszem, hogy ki regisztrált a családból… Kérhetem más nevére a jóváírást?” Gyakran találkozunk hasonló mondatokkal, amikor egy boltban vásárolva a hűségkártyánk felől érdeklődik az eladó. A vásárlók szeretik a hűségprogramokat – egy kapcsolódó Nielsen kutatás alapján a törzsvásárlói programokba bevont felhasználók 67%-a többet költ és gyakrabban betér olyan boltokba, ahol van törzsvásárlói program – a plasztikkártyákat azonban annál kevésbé. A jövőt és a jelent a hűségkártyák digitalizációja, a loyalty app jelenti, amely erősíti vagy akár teljesen kiváltja a vállalkozások eddig megszokott hűségprogramjait.

A loyalty app mint az omnichannel-stratégia alapvető eszköze

A mobilos alkalmazások hatékonyan támogatják az értékesítők omnichannel-stratégiáját, az online és offline bolti csatornák összekapcsolását. A különböző vásárlási és elérési utak egy rendszerben, összehangoltan működnek.

Nagyon fontos, hogy az értékesítők a csatornák között egyszerű, gördülékeny átjárást biztosítsanak a vásárlók számára, és konzisztens információkkal, ajánlatokkal és szolgáltatásokkal, valamint egységes márkajelenléttel jelenjenek meg a különböző felületeken. A vásárlók ugyanis sok esetben a vásárlást például mobilon kezdik és laptopon fejezik be, vagy éppen a fizikai boltban nézegetnek, de nem találják a megfelelő színt vagy méretet és mobiljukon nézik meg, hogy más fizikai boltban vagy a webshopban esetleg elérhető-e a kívánt termék, amit online meg is rendelnek. Az app tehát az omnichannel élmény nélkülözhetetlen eleme, mivel állandó átjárást biztosít: online vásárlásra is lehetőség van, valamint az offline bolton belül is támogatja a vásárlást.

Hogyan segíti az app a vásárlókat?

A loyalty appok mára elválaszthatatlanok az age of assistance-szemlélettől: a vásárlók személyre szabott üzeneteket és gyors segítséget, útmutatást várnak a mobiljuktól. A loyalty appok segítségével a telefonról minden egy kattintással elérhető, az alkalmazás rögzíti a vásárlói azonosítókat és bankkártya-adatokat. Nem kell plasztikkártyákkal és nyugtákkal bajlódni, az applikációban jóváíródhatnak a pontok, elérhetőek a kuponok és a korábbi vásárlások adatai is.

Az appok segítségével vásárlói közösség is kialakulhat: az egyes termékekhez vásárlói értékelések, kommentek, akár blogbejegyzések kapcsolódhatnak. Egyszerűen létrehozhatók különböző listák, kedvenc termékeinket is gyűjthetjük, a termékinformációk könnyen és gyorsan elérhetők. A mobiltelefonok natív funkcióit (GPS, kamera) használva könnyen megtalálhatjuk a legközelebbi boltot, vagy éppen beszkennelhetjük az adott termék vonalkódját további információk érdekében. A kényelmi funkciók vásárlásra ösztönzik a felhasználókat és elégedett, visszatérő vásárlókat jelentenek.  

Hogyan segíti az app az értékesítést?

Az egyik legfontosabb előny, hogy az értékesítők a loyalty appok adatait monitorozva személyre szabott üzeneteket küldhetünk a vásárlóknak: a támogató, vásárlásra ösztönző kommunikáció magasabb kosárértéket eredményezhet. Az applikáció rögzíti, hogy a vásárló melyik boltban járt, mit vásárolt, mi az, amit nem talált az offline boltban, milyen információkra volt kíváncsi a termékkel kapcsolatban.

A loyalty appok a mobiltelefon navigációs adatait rögzítve érzékelhetik, hogy a vásárló éppen az adott boltban tartózkodik, így push notification segítségével értesíthető a bolt aktuális akcióiról, vagy arról, hogy éppen melyik kasszánál a legrövidebb a sor. Az app kiválóan használható brand- és márkaépítésre is, hiszen segítségével az értékesítő ott lehet a vásárló mindennapjaiban, logója folyamatosan látszik a mobiltelefon képernyőjén. Az információk hozzájárulnak a hatékony értékesítési és marketing-stratégia kialakításához, a vásárlók számára releváns tartalmak célbajuttatásához is.

A hűségprogram digitalizálása egyszerűen megvalósítható Mcomapp mobilshop applikáció termékünkkel. A dobozos kivitelezésnek köszönhetően pár hónap alatt elindíthatja saját céges loyalty appját. 
Digitalizált hűségkártya mobilon
Appban elérhető hűségprogram az Mcomapp megoldással!