Auchan eladói portál az értékesítés követésére és segítésére

Esettanulmány: hogyan lehet ösztönözni a bolti eladási folyamatot digitális eszközökkel?

Már 18 hazai Auchan áruházban érhető el az eladók értékesítését segítő és követő portál, amelynek bevezetésével csökkentek a dolgozók adminisztrációs terhei, gyorsabbá vált az ügyfelek számára a vásárlási folyamat. Esettanulmány az eladói portál fejlesztése során felmerült kihívásokról, az alkalmazott megoldásokról.


Előzmények

Partnerünk, az Auchan úgy döntött, hogy új portál segítségével támogatja értékesítői munkáját és szabja még jobban vásárlóira a kiszolgálást áruházaiban. A LogiNet évek óta támogatja megbízhatóan az Auchan Magyarország értékesítését: webshoppal, appshoppal, a digitális in-store megoldások és beszerzési folyamatok terén.

Az Auchan fejlesztői csapatunkkal együttműködve készítette el az áruházakban használt eladói portálját is, melynek fő funkciója az eladók értékesítéseinek segítése, követése és a bolton belüli ügyfélvásárlási folyamat gördülékenyebbé tétele az elektronikai termékek esetében.

A portál az Auchan egy korábbi rendszerét váltotta fel, amely az áruházlánc elektronikai osztályán üzemelt. Több mint fél éves fejlesztés eredményeként az eladói portál először pilot jelleggel 2019 őszén indult el egy áruházban, amit 2020-ban több bevezetés követett. 2021 elején már 18 hazai áruházban használták a portált, a közeljövőben pedig még további 6 kisebb áruházban vezetik majd be.


Célok

Kisebb adminisztrációs teher, hatékonyabb ügyintézés az Auchan áruházakban

Az eladói portál átalakításával kapcsolatban az Auchan részéről igényként merült fel, hogy kapcsolódjon a már működő webáruházhoz, az eladók kimondottan az elektronikai főmenűpont alatt tudjanak termékeket értékesíteni.

Fontos volt, hogy a portál segítségével az eladó naprakész tájékoztatást tudjon adni az készleten lévő áru mennyiségéről és ne kelljen manuálisan felvinnie az adatokat a portálra az eladásokat illetően. Ezáltal csökkenthetőek az eladó adminisztrációs terhei, és az így nyert időt a vásárlókra tudja fordítani.

Kérés volt az áruházlánc részéről a statisztikai adatok kinyerése, azaz hogy az eladó nyomon követhesse a saját rendeléseit, illetve, hogy az eladásokat illetően több és részletesebb adatokhoz tudjon hozzájutni.

Az eladói portál ugyan elsősorban az Auchan alkalmazottak tevékenységét segíti, bevezetésének előnyeit a vásárlók is érzékelik. Amennyiben a vevő már regisztrált webshop felhasználó, az eladónak (későbbi átvétel, kiszállítás esetén) nem szükséges felvinni az ügyfél személyes adatait, az e-mail cím megadásával automatikusan betöltődik, kivéve ha a vásárló az adatkezelési tájékoztató ismeretében nem szeretné a kapcsolatot az online áruházi fiókkal és más e-mail címet ad meg a rendeléséhez.


Megoldás

Szinkronizáció a különböző külső rendszerekkel

Az eladói portál átalakításához az alapot az Auchanban már működő webáruház adta. Ez egészült ki az eladói felhasználó szinttel, amely közel 80 százalékban a webshop működésének elveit követi. Az eladó ugyanakkor a termékleírás, annak részletei, paraméterei, ára mellett látja a készletet és minden olyan információt, ami hasznos lehet a vevőnek és segítheti a döntést. Vétel esetén pedig megrendelőlapot nyomtat a vásárlónak, amellyel a kasszánál fizethet.

Ahhoz azonban, hogy ez az ügyintézés gördülékenyen, problémamentesen folyjon, a LogiNetnek több külső rendszerrel kellett szinkronizálni a portált, ami egyúttal a webfejlesztés komplexitását is adta.

Az egyik ilyen jellegű szinkronizáció a készletezés terén zajlott: az eladó az áruház saját készletéből, illetve a raktári készletből rendelheti meg az árut. Fontos azonban a naprakész információ, hiszen ezáltal elkerülhető, hogy olyan terméket értékesítsen az eladó, ami éppen abban a pillanatban fogyott el.

Ehhez a korábbi működést újragondolva, úgy kellett szinkronizálnunk a rendszereket, hogy jóval gyorsabban érkezzenek visszajelzések a készletek alakulásáról mind az áruházból, mind a raktárból.

Gördülékeny rendelési folyamat, adatvezérelt szemlélet

A rendelés folyamatánál - amennyiben a vevő a házhozszállítást választja - többféle kiszállítási időpont, illetve szállítási mód lehetőségét is integrálni kellett a portálba. Attól függően ugyanis, hogy mely készletről érhető el az adott termék, és a vásárlónak mi az igénye, több típusú kiszállítási időpont lehetősége merül fel.

Saját készletből történő értékesítésnél a szállítási módot, azaz, hogy melyik futárszolgálat szállítja házhoz az árut, annak függvényében rendeli hozzá a kosárban lévő termékekhez az eladó, hogy mekkora annak mérete. A logisztikai készletről leadott rendeléseket a portál a vállalatirányítási rendszernek küldi be, a rendelés menedzselése ezt követően onnan történik.

Az áruházi készletről történő kiszolgáláshoz szükség volt kassza integrációra is.

A portál felhasználói felületén az eladó pár kattintással össze tudja állítani a készleten lévő termékekből a vásárló számára megfelelő feltételekkel a rendelést, majd nyomtat egy megrendelőlapot, amivel a vásárló a kasszához fárad és rendezi a tételt. A kasszánál való ügyintézés gyors és egyszerű, a pénztárnál ülő eladó csupán egyetlen vonalkódot olvas le a megrendelőlapról több áru vásárlása esetén is.


Eladói portál: digitális megoldás a bolti értékesítés segítésére

Az eladók autentikáció után tudják használatba venni a rendszert (jelszó és azonosító), biztosítva ezzel a saját és értékesítési adatainak biztonságát.

Egyedi webfejlesztés - eladói portál a bolti értékesítés támogatására az Auchan számára

Az eladó látja a saját áruházában elérhető készletet, valamint a logisztikai készletet az egyes tételekre. A szűrők segítségével szűkítheti a terméklistát vagy a kereső segítségével kereshet egy konkrét termékre.

Egyedi webfejlesztés - eladói portál a bolti értékesítés támogatására az Auchan számára

A rendeléseknél az eladó extra garanciákat adhat a termékekhez.

Egyedi webfejlesztés - eladói portál a bolti értékesítés támogatására az Auchan számára

Az eladó kiválaszthatja, hogy milyen kiszolgálási móddal szeretné rendelni a terméket, attól függően, hogy mely készletben érhető el az adott termék, és a vásárlónak mi az igénye. 

A kiszállítás szempontjából az áruházi készletről kérhető házhozszállítás vagy azonnali áruházi átvétel, míg a logisztikai raktárból házhozszállítás, illetve áruházban történő későbbi átvétel. Több termékre vonatkozó igény leadható egy rendelésen belül, különböző szállítási módokkal is.

Egyedi webfejlesztés - eladói portál a bolti értékesítés támogatására az Auchan számára

Az eladó által kinyomtatott megrendelőlapon lévő vonalkóddal a kasszánál fizethet az ügyfél.

Egyedi webfejlesztés - eladói portál a bolti értékesítés támogatására az Auchan számára

Az adatvezérelt szemléletbe a munka során beletartozott az is, hogy egyrészt a rögzített adatok köre, másrészt a jogosultságok beállítása során a célhoz igazítsuk a rögzíthető, illetve az adott felhasználó által megtekinthető adatok körét. A rendszerből az adott időszakban aktuális adatkezelési tájékoztató megnyitható és ki is nyomtatható.


Újabb fejlesztések: átalakuló design, részletesebb statisztikák

A projekt sikeréhez hozzájárult, hogy a két cég csapata gördülékenyen dolgozott együtt, üzleti részről sok tudás és tapasztalat érkezett az Auchan részéről, illetve komoly segítséget jelentett az Auchan IT eladói portál csapatának és vezetőjének támogatása is.

A bolti eladási folyamat további digitalizálása, az Auchan eladói portáljának fejlesztése folyamatos, ami a jövőben is a LogiNettel együttműködve folyik. A tervek szerint 2021 nyaráig, a webáruháznál zajló UX fejlesztéssel párhuzamosan, az eladói portál felhasználói felülete is átalakul majd.

A vásárlók számára az is lehetővé válik majd, hogy a későbbi átvétel vagy kiszállítás miatt megadott adataival saját választása szerint létrehozzon magának online áruházi fiókot egy e-mail címére érkező linkre kattintva, egyszerűsítve ezzel a regisztrációt.

Emellett olyan statisztikák kimutatását is lehetővé teszi majd a rendszer, amely az eladók saját teljesítményének részletesebb mérését, nyomon követését, a prémiumok kiszámolását szolgálná. Tekintettel az új tervekre, a rendszer fejlesztéséhez az Auchan adatvédelmi hatásvizsgálatot készített, melyben a Loginet mint adatfeldolgozó is részt vett. A hatásvizsgálat az új mérési szempontok előkészítését is nyomon fogja követni.
 

A bolti értékesítés folyamatainak digitalizációja érdemben befolyásolja, hogy a vásárló milyen felhasználói élménnyel távozik az üzletből. Ennek javítása, optimalizálása a verseny éleződése következtében megkerülhetetlen. Milyen bolti digitális megoldás kialakításával vihetem sikerre a vállalkozásomat? Kérje ki a LogiNet szakembereinek tanácsát!
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.