A Decathlon applikáció sikere is igazolja, hogy érdemes mobilappot indítani

„Ma kötelező, hogy legyen appunk” – Decathlon

A Decathlon applikáció sikere is igazolja, hogy érdemes mobilappot indítani

2019-04-30

Miért fontos az online és a bolti értékesítési csatornák összekapcsolása? A 2019 januárjában indított Decathlon applikáció hogyan támogatja az ügyfélélményt és az értékesítést? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk a Google és a LogiNet harmadik közös workshopján, amelynek egyik vendégelőadója Román Gergely, a sportáruház ügyfélélményért felelős igazgatója volt. Az új applikáció sikerrel támogatja a vállalat értékesítési céljait és CSR-programjainak láthatóságát is.

Miért van szükség saját applikációra?

A Decathlon Magyarország piacvezető sportszer- és sportruházati lánca, a vállalat online értékesítési megoldásait az elmúlt években többször díjazták az Év Internetes Kereskedője versenyen, többek között a leginnovatívabb kereskedőnek és a legjobb omnichannel értékesítőnek is választották. A vásárlók 70%-a mobileszközről keresi fel a Decathlon weboldalát, a mobilkeresések aránya folyamatosan növekszik.

„Ma kötelező, hogy legyen appunk” – indokolta Román Gergely az új applikáció indítását, amelyet a vásárlói igényeket figyelembe véve fejlesztettek. A Decathlon az applikáció elindítását megelőzően vezette ki hűségkártya-programját. A vásárlók számára kényelmetlen, a vállalat számára költséges plasztikkártyák innovatív alternatívája a saját applikáció, amely „mindig a vásárlók zsebében van, a Decathlon mobilon folyamatosan látható logója pedig erősíti a márkahűséget is.”

Sportos közösség, naprakész információk

A Decathlon egyik legfontosabb célja, hogy mozgásra ösztönözze a vásárlókat, ennek érdekében indították két évvel ezelőtt a sportoljma.hu oldalt, az itt épített fogyasztói közösség rendkívül fontos a vállalat számára. Az új app ehhez a célhoz kapcsolódva személyre szabott sporteseményeket ajánl. A fogyasztói visszajelzéseket figyelembe véve került az appba egy, az ügyfélélményt erősítő, kényelmi funkció: a vásárlások visszanézhetők az appban, a termékcsere vagy jótállási igény 365 napig, nyugta nélkül megoldható. Az appból elérhető a Decathlon webáruháza és 24 fizikai áruházuk nyitvatartási információi is.

Brandépítés appal

Román Gergely kiemelte, az applikációnak nagyon fontosbrandépítő funkciója is van, segítségével folyamatosan jelen lehetnek vásárlóik mindennapjaiban. Az applikáció sikerét a számok is igazolják: az elmúlt hónapokban 12 ezer letöltést regisztráltak, iOS-értékelésük jelenleg 4,9. Az ügyfélélményért felelős igazgató hangsúlyozta, az applikáció 0-24-ben működik, sosem zár be, a vásárlói kommentekre pedig mindig érdemes válaszolni, hiszen ezek hozzájárulhatnak a gyarapodó pozitív értékelésekhez.

A Decathlon applikációjának fejlesztése folyamatosan zajlik. Terveik között szerepel a sportoljma.hu oldallal és a webáruházzal való natív összekapcsolás, valamint az e-reservation, a termékek online lefoglalásának a lehetősége, amely a Decathlon felméresei alapján a legtöbb felhasználó által kért funkció. Az applikáció újabb verziói a cég várakozásai szerint hozzájárulnak értékesítésük bővítéséhez is.
A Decathlon applikáció sikere is igazolja, hogy érdemes mobilappot indítani
Kövess minket Facebookon, hogy értesülj jövőbeli eseményeinkről!