Mi is előadtunk a Mobile Hungary konferencián

A mobilshop applikációk előnyeiről tartott előadást a LogiNet

2017-10-24
2017. október 18-án a budapesti Hotel Helia adott otthont a hatodik Mobile Hungary konferenciának. A rendezvény jelmondata a „Kezedben az életed!”, mely az okostelefonok és használóik viszonyát jelképezi. A mobil kereskedelem, mobil szórakoztatás, mobil fintech és mobil reklám fókuszú esemény előadói évről évre arról osztják meg gyakorlati tudásukat, hogy a legújabb mobil technológiai trendeknek és fintech innovációknak milyen hatásuk van a kereskedelemre, a gazdasági és a kommunikációs folyamatokra. 

Az idén kiemelt szerepet kapott, hogy hol jelenik meg a különbség a mobil és a web között. Erre reflektálva, a LogiNet ügyvezetője, Máriás Zsigmond a LogiNet mobil e-commerce alkalmazás termékfejlesztéhez kapcsolódó kutatás-fejlesztés tapasztalatait osztotta meg "Mobilshop applikációk előnyei. Miben különbözik a webtől?" című előadásában.
 
Az előadás összefoglalása

A tradicionálisan innovatív e-commerce iparág mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében és alkalmazásában. Az iparág szereplőinek az elmúlt években sem okozott gondot, hogy gyorsan reagáljanak az piacot érintő változásokra. Ahogy a mobil platformok elterjedtek, a forgalom egyre nagyobb részét bonyolítotják mobil eszközökről, ezért a kereskedők többsége – az eszközök egyedi paramétereihez idomuló – reszponzív weboldalakkal szolgálja ki az új felhasználói igényeket.

Néhány nagy piaci szereplő mobil applikáció indításával válaszolt a kihívásra, melyek között találni sikeres próbálkozásokat, azonban akadnak olyanok is, melyek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Az olyan nagy nemzetközi kereskedők mint az eBay, az Amazon, vagy az AliExpress mind indítottak mobil alkalmazást, de ugyanígy tett a magyar piacvezetők többsége is.

Felmerül a kérdés, hogy milyen előnyöket biztosít egy natív mobil applikáció egy reszponzív webshoppal szemben, vagy, hogy melyik kereskedőnek és milyen esetben van szüksége mobil alkalmazásra? Előfordulnak-e olyan használati esetek, melyek nem kivitelezhetőek webes platformon, illetve nem tűnnek életszerűek? Nem is beszélve arról, hogy mitől lesz egy mobil applikáció sikeres?

Az előadás diái az alábbi linken tekinthetők meg:
Mobilshop applikációk előnyei. Miben különbözik a webtől?
Mobile Hungary Konferencia