Új webshop készítés egyedi dimenzionális termékkezeléssel

Logishop alapokon elindult a Polmetál új B2B webáruháza

Az építőipari termékek forgalmazásával és gyártásával foglalkozó Polmetál Pruszynski Kft. olyan webshop létrehozásával kívánta online értékesítését fellendíteni, amely lehetővé tette a teljes termékkínálatának elérhetőségét mind a B2B, mind a B2C vevők számára. Ennek érdekében olyan egyedi fejlesztéssel egészült ki a Logishop webshop, amely kezelni tudta az ún. dimenzionális termékek megjelenítését. A webáruház egy másik építőipari ágazat specifikus igényre is választ adott, a fordított áfa kezelésére. A projekt közel 7 hónapig tartott: a Polmetál webáruháza 2023. áprilisában élesedett.

Itt éred el a Polmetál Pruszynski webáruházát:

pruszynski.hu

Előzmények

A lengyelországi központú Pruszynski cégcsoport magyarországi tagja, a prémium minőségű, acélból készült tetőfedő, homlokzati és térelválasztó termékek forgalmazásával és gyártásával foglalkozó Polmetál Pruszynski az online értékesítés növelését tűzte ki célul. A weboldal néhány évvel ezelőtti modernizálását és a Cégmenedzser vállalatirányítási rendszer bevezetését követően a cég elindított egy dobozos webshop megoldást, ahol elsősorban az egyszerűbben értékesíthető, darabáras kiegészítő termékek és kötőelemek (csavarok, szegecsek) árusítása kezdődött meg. Ez a termékkínálatának alig egyharmadát tette ki, a nagyobb részét jelentő, ún. dimenzionális termékek értékesítését a platform nem tudta kezelni. Ez esetben a vásárlónak konkrét paramétereket (hossz, szélesség stb.) szükséges megadnia minden egyes megrendelésre kerülő elemnél.


Célok

A Polmetál egy új webshop elindításával kívánta elérni, hogy a termékeinek megrendelhetősége teljeskörűen elérhetővé váljon. A Logishop Standard webshop megoldásra esett a választása, mivel a platform tartalmazta azokat a B2B funkciókat, amikre szüksége volt, lehetőséget nyújtott az egyedi fejlesztésre, illetve a gördülékeny bevezetését segítette, hogy már integrálva volt a Cégmenedzser ERP-vel, amelyet a cég is használt.

A vállalat számára fontos volt, hogy a webshop mind a B2B, mind a B2C ügyféligényeket kiszolgálja. Egyes termékeik behatárolható célcsoportot vonzanak: vevői között megtalálhatóak a lakossági és vállalati ügyfelek, illetve a hazai ügyfelek mellett a külföldi illetőségűek is fellelhetők, különösen - a határhoz való közelség révén - osztrák, német, szlovák nemzetiségűek. (A 20 éve működő magyarországi cég székhelye a Vas megyei Tormásligeten van, ahol saját gyártókapacitással is rendelkezik.)


Megoldás

A projekt közel 7 hónapig tartott, az élesítése 2023 áprilisában történt meg. A Logishop Standard megoldás egyedi funkciókkal egészült ki.

Az új webshop létrehozása komoly ügyfél dedikációt igényelt a Polmetál részéről, főként, hogy a Logishop Standard csomag bevezetése kiegészült az előspecifikációs szakasszal is. A vállalat a projekt gördülékenyebb lebonyolítása érdekében külső szakmai támogatást is igénybe vett, ahol felhasználói szemszögből segítették tanácsokkal.

Az új webshop létrehozása a Polmetál számára egyúttal azt is jelentette, hogy a termékállományt meg kellett újítani, az adattisztítási folyamat pedig nagy mennyiségű manuális munkával járt együtt. A tartalommenedzsmenthez, a feltöltéshez külső erőforrást vett igénybe a vállalat.

Egyedi fejlesztés dimenzionális termékek értékesítéséhez

Az építőipari ágazat sajátosságaiból fakadóan a Polmetál egyes termékcsoportjai eltérő megrendelési módokat igényelnek, amit a webshopban is kezelni kellett.

A termékek között darabszámos, négyzetméter és folyóméter mennyiségi egységgel rendelkező termékek vannak. Míg a rögzített méretű, ún. modulos termékeknél elégséges a megrendelt modulok számát megadni a vevőnek, addig a négyzetméter és folyóméter típusúak esetén (pl. cserepeslemezek, trapézlemezek, korcolt lemezek, hullámlemezek) a webáruháznak kezelnie kellett azt a vásárlási folyamatot, hogy a vevő által megadott különböző paraméterek alapján (pl. hossz, szélesség) számolja ki a megrendelésre kerülő mennyiséget.

A LogiNet szakemberei egy előspecifikáció során mérték fel az egyedi fejlesztési szakaszt, amelyet 2-3 hét alatt készítettek el.

Olyan felhasználóbarát megoldást sikerült létrehozni a dimenzionális mennyiségválasztó megoldásra (például a cserepeslemezek, trapézlemezek, korcolt lemezek, hullámlemezek, ereszcsatorna rendszer esetében), amely nem csak szakmabeli felhasználók számára értelmezhető, hanem a B2C vevőknek is lehetővé teszi az egyszerű rendelési folyamatot.

A dimenzionális termékek olyan egyedi termékvégoldal megjelenést kaptak, ahol a vevő a méret dimenziókat is megadhatja kosárba helyezés előtt.

A négyzetméter mennyiségi egységgel rendelkező termékek vásárlása esetén a szükséges m2 mennyiséget a beírt paraméterek alapján (hossz és darabszám, akár több hossz verzióval) a webshop számolja ki a vevő számára. A rögzített dimenzió értékét látja a vevő, de azt nem tudja megváltoztatni. 

A folyóméterben megadott termékek esetén ezt a rögzített dimenziót a webshop elrejti a felhasználó elől. A vevő által megadott hossz alapján számolja ki a webáruház a szükséges mennyiséget.

A táblázat bonyolultsága miatt a felhasználót segéd leírásokkal, tooltipekkel segíti a webshop az online felületen. 

Polmetál B2B webshop - dimenzionális termékek

Fordított áfa kezelése a B2B felhasználók számára

Az építőipar sajátossága, hogy meghatározott B2B felhasználók adott termékekre fordított adózásra jogosultak, amit a webshopnak is támogatnia kellett. Fordított adózásra jogosult személy esetében a vásárlási folyamat során - az előre meghatározott termékek körére - a webshop nem számol fel áfát. Ezeknél a termékeknél a háttérrendszerbe való beküldésnél kell jelölni, hogy a shop alkalmazta a fordított adózás szabályait.

Ahhoz, hogy a webshop megfelelően tudja kezelni a fordított áfa kérdését, szükséges volt az az információ is, hogy melyik B2B ügyfél jogosult az adott termékek vásárlása esetén az áfa elengedésre. 

Termékvariánsok kezelése

A Polmetál termékei között elsősorban tetőszerkezetek, tetőfedő anyagok, könnyűszerkezetes csarnokok építőanyagai találhatók, mint például cserepeslemezek, trapézlemezek, szendvicspanelek, acélgerendák, falkazetták és homlokzati panelek. Az építőanyagok, panelek mellett az azok beépítéséhez, rögzítéséhez szükséges kiegészítő termék, kötőelemek is elérhetők a kínálatban. A termékvariánsok száma megközelíti a 2600-at.

A termékállományokat variánsokká alakították át (pl. szín, tulajdonság és felület variánsok beállítása egy terméknél), és egyúttal sor került a terméknevek frissítésére - felhasználóbarát nevek, leírások, képek, paraméterek beállítása. Ezáltal a termékek kereshetővé és szűrhetővé váltak az új webshopban.

Polmetál B2B webshop - termékvariánsok

Letisztult design, felhasználóbarát felület

Felhasználóbarát és reszponzív felületet kapott a megújult webshop. Az online felület gyorsabb oldalbetöltést, könnyebb navigációt kínál a látogatóknak.

Polmetál B2B webshop - felhasználóbarát felület

Átlátható termékvégoldal

A webshopba érkezőket bővebb információtartalom fogadja az egyes termékek esetében. Egyúttal megújult a vállalat termékkatalógusa is, amit online formában is elérhetnek az érdeklődők.

Termékkedvezmények alkalmazása

A Polmetál az élesítést követően azonnal alkalmazta a kosárkedvezményt a vevők számára. A funkciót - számos termékkedvezménnyel együtt - tartalmazza a Logishop Standard webshop.

Szinkronizált működés a Logishop és az ERP között

A termékek és a leírások az ERP-ből kerülnek fel a webshopba. Ugyanez a helyzet a termékekhez tartozó képekkel is, ezeket az adatokat is közvetlenül a Cégmenedzser ERP-ből nyeri ki a Logishop.

A kommunikáció kétirányú, a Logishop webshop is küld adatokat a vállalatirányítási rendszer felé, például a weben leadott rendelések esetében.


Technológiai stack

Backend technológiák: PHP8.1, Symfony5 framework, Doctrine ORM, Twig templating; MariaDB relációs adatbázis; Redis cache, Elastic search keresőmotor, S3 alapú storage (MinIO),  REST API 

Frontend technológiák: Nuxt.js (Vue.js), Vuex, Axios, Javascript, CSS (SCSS), HTML5

Publikus felület: Nuxt.js (Vue.js), Javascript (ES6+), Vuex, Axios, Vue module SCSS

Admin felület: jQuery, ES6, Twig; BEM, SCSS


Eredmények

A Polmetál új webshopját pozitívan fogadták a B2B és a B2C vevők, az új design, a felhasználóbarát felület elnyerte a tetszésüket. A vállalat fokozatosan nyitotta meg online felületetét az ügyfelei számára: először a B2C vevőknek tette lehetővé a vásárlást, a B2B vevők csak ezután következtek.


A Logishop webshop megoldás magában foglalja a standard megoldás előnyeit és lehetőséget nyújt a további egyedi fejlesztésre. A rendszer mind B2B, mind B2C webáruház esetében alkalmazható, integrálható más külső rendszerekkel és lehetőséget biztosít az e-commerce ökoszisztéma kiépítésére. Hogyan alkalmazhatod a webáruházadnál sikeresen a terméket? Kérd ki a LogiNet szakembereinek tanácsát!
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.