"Csak ajánlani tudjuk a shop applikáció indítását" - Praktiker

A mobil ügyfélélményről és az app értékesítés-növelő szerepéről hallhattunk a Google és Loginet Digital Workshopján

2018-10-29

Második közös, Google-Loginet Digital Workshopunk vendéglőadója a Praktikertől érkezett. Nagy Tamara, marketing koordinátor gyakorlati példákkal mutatta be, hogyan segíti a Praktiker applikációja a felhasználókat az offline és online webes csatornákon történő vásárlás során, és generál többletbevételt a barkácsáruház-lánc számára.

A Google előadója, Südi Anna a segítségnyújtás korával együttjáró kihívásokra hívta fel a résztvevők figyelmét. Az "Age of Assistance" beköszöntésével azok vállalkozások maradhatnak versenyképesek, akik ki tudják szolgálni a megnövekedett mobilhasználat következtében átalakult fogyasztói elvárásokat, segítik a felhasználókat a vásárlási folyamat minden egyes kapcsolódási pontján.

Az e-kereskedők számára egy shop aplikáció kitűnő eszköz ilyen szempontból. Az app a mobil beépített szolgáltatásait kiaknázva, egyedülálló natív funkcióival segíti a felhasználókat az összes vásárlási csatornán. Máriás Zsigmond, a LogiNet előadója olyan egyedi felhasználói esetekre mutatott példákat, melyek csak shop applikációval és natív funkcióval valósíthatóak meg és jelentősen növelik az ügyfélélményt. Ezáltal egy általános esetben 20 százalékos bevételnövekedés is elérhető egy vállalkozás online értékesítési csatornáján.

Vendégelőadónktól, Nagy Tamarától képet kaphattunk arról, hogy a Praktiker értékesítésében egyre nagyobb szerepet kap az online csatorna. Közel egy áruháznyi forgalmat hoz a Praktiker webáruháza. A mobilról érkező látogatók már többségben vannak, 60 százalék az arányuk, és ez várhatóan továbbra is növekszik. Ezeket a trendeket a digitális stratégia-, és koncepcióalkotásnak is le kell követnie.

A Praktiker digitális terjeszkedés részeként indította el applikációját. Elsődleges célja a plasztik klubkártya kiváltása volt, a barkácsáruház-lánc azonban mostanra már egyre több lehetőséget lát az appban és folyamatosan bővíti, teszteli új funkciókkal. Az applikáció nagyon erős szerepet kap a jelenlegi törzsvásárlói rendszer támogatásban, a fizikai kártyát már szinte teljesen kiváltotta. Az áruházi értékesítés-ösztönzést is segíti, pl. a készletfigyelés, a vonalkód scenner, a legközelebbi bolt megjelölése mind hasznos és fontos funkció.

Praktiker szerint érdemes belevágni a shop applikáció indításba, a vásárlók nyitottan állnak az újdonsághoz és egy appshop nagyon jó lehetőség az ügyfélkör kényelmes kiszolgálására. Nem utolsó szempont a törzsvásárlói plasztik kártyák kiváltása, mely költségcsökkentést is jelentett a cég számára.

Fotók: Burszán Sándor

Második Digital Workshopunk képekben