Online növekedés új digitális csatornával? A piac az appshopra szavaz!

Online növekedés új digitális csatornával? A piac az appshopra szavaz!

Az Ecommerce Hungary és a LogiNet közös Meetupja a mobilértékesítés lehetőségeiről

2019-10-17

Ma már a magyar piacon sem kérdés: a növekedéshez ki kell használni vásárlóink elérésében a digitális csatornákat is. De milyen iparágakban, mekkora vállalkozási mérettől éri meg értékesítésünkben nagyobb szerepet szánni az egyre fontosabbá váló mobil applikációknak? Mit mondanak azok a cégek, akik már sikeresen használnak ilyen megoldásokat? Ez volt a témája az Ecommerce Hungary és a LogiNet Meetupjának október 14-én a D18 Cafe & Bárban, ahol szakértők és a hazai piac meghatározó szereplői járták körül a téma lehetőségeit, kihívásait.

Technológiáról és mobil piaci trendekről Máriás Zsigmond, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője mesélt az est társszervező szakértőjeként, míg a megvalósítás tapasztalatait Szomolányi Márk, az Auchan Digitalizációért és Internetes Kereskedelemért felelős vezetője osztotta meg a résztvevőkkel. Az este végén kerekasztal beszélgetés adott lehetőséget a vélemények ütköztetésére, ahol az Auchan és a LogiNet képviselője mellett saját tapasztalataikról mesélt Bónis Tamás az Ingatlan.com-tól, Patai Zoltán a Netpincértől Szőts Áron a Bortársaságtól. A beszélgetést Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke moderálta. 

Appshop és applikációk: új központi eszköz a mobilos vásárlók eléréséhez

A digitalizáció és a mobil first trend következtében teljesen átalakultak a vásárlói szokások és elvárások az elmúlt pár évben. Míg korábban a kényelem ügyfélszinten egyenlő volt a „mindent, egy helyről vásárolva” elvével, addig mára ezt felváltotta a „mindent, bárhonnan minél hamarabb megvásárolva” igénye. Ez lett az omnichannel értékesítési folyamatok világa, ahol a vásárlóink egyformán igénylik a testre szabott kiszolgálást fizikai üzletünkben, weboldalunkon és appunkban. A lényeg, hogy kedvük szerint bárhonnan elérjék, megrendelhessék, amit keresnek.

Ehhez az elérhető eszközök sorában az egyik friss megoldást az appshopok jelentik, amelyek újdonságból az értékesítés bevált, speciális szerepkörrel rendelkező eszközévé váltak a friss adatok szerint. Máriás Zsigmond, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetőjének nyitóelőadásából kiderült: a trendek azt mutatják, hogy az appok értékesítési eredményessége növekszik, míg a reszponzív felületeké csökken. Emellett, a mobilról érkezők aránya folyamatosan emelkedik a teljes netes forgalomra vetítve, miközben maga a mobil az eladásokban is kezdi beérni az asztali gépeket. Érthető, ha legtöbben fontos új csatornát látnak a mobil applikációkban.

Természetesen nem arról van szó, hogy az app egyeduralomra törne, hanem a többi netes felületet kiegészítve, az ügyfélélmény javításán keresztül éri el, hogy ügyfeleink többet vásároljanak bárhonnan, bármikor. Ugyanis míg a reszponzív megoldások az új forgalom megszerzésében lehetnek erősebbek, addig az applikációk a tapasztalatok szerint a már megszerzett vásárlók megtartásában, azok újbóli vásárlásra ösztönzésében jeleskednek.

Ehhez építenek a mobileszközök kameráira, GPS és üzenetküldő funkcióira, amelyek segítségével push üzenetekkel, helyszínhez kötött értesítőkkel, kód scannelésekkel és még számtalan más lehetőséggel színesíthetjük az ügyfélélményt. Ezekre a megoldásokra építve olyan felhasználási módokkal egészíthetjük ki appshopunk funkcióit, mint a digitális hűségkártya vagy egy bolton belüli támogató eszköz.

Máriás Zsigmond ettől függetlenül leszögezte: függ az adott cég iparágától, célközönségétől, kínálatától is, hogy kinek mennyire éri meg ténylegesen appal bővíteni a digitális csatornáit. A fejlesztési igények miatt ez a közép- és nagyvállalatok esetében reális lehetőség akkor, ha az értékesítésben megközelítőleg 50%-os aránnyal van jelen az online térben. Illetve az is szerencsés, ha a célcsoportok között jelentős szereppel bírnak a fiatalok. Szintén fontos szempont, hogy a vállalkozás termékeit rendszeresen vásárolják a fogyasztók, hiszen ez ad okot számukra az app letöltéséhez. 

Lehet-e egy app-bevezetés várható megtérülését objektíven számszerűsíteni? 

Igen, a LogiNet készített ugyanis ehhez egy kalkulátort, ahol a forgalomadatokat megadva kiszámolhatjuk, mennyi haszon keletkezne egy ilyen digitális megoldás bevezetésével cégünkben. 

Milyen gyakorlati tapasztalatai vannak az értékesítésben az appokkal saját iparáguk olyan meghatározó képviselőinek, mint az Auchan, az Ingatlan.com, Netpincér vagy a Bortársaság?

Az előadók között az Auchan esetében Szomolányi Márk, az áruházlánc Digitalizációért és Internetes Kereskedelemért felelős vezetője egyértelműen pozitív tapasztalatokról számolt be. A mobil applikáció gyorsította, kényelmesebbé tette az online bevásárlásokat, ami meghálálta magát a forgalomban is. Nem mellékesen az applikáció konverziók tekintetében is sokszoros eredményességgel működik, összehasonlítva például a mobil webbel. Amennyiben arányaiban nézzük az e-commerce bevételeket, hasonló eredményre jutunk: az app részesedése nagyobb a teljes bevételből, mint a mobil webé.

Az este folytatásában hasonlóan kedvezően nyilatkozott mobilwebshop applikációjukról Patai Zoltán a Netpincértől, aki szintén a megoldás gyorsaságát emelte ki, mint fontos eszközt a visszatérő vásárlások számának növeléséhez. Az Ingatlan.com képviseletében Bónis Tamás a sort azzal egészítette ki, hogy az applikációk jó terepet jelentenek akkor is, ha egy vállalkozás költséghatékonyan szeretne új ötletek bevezetésével kísérletezni. A beszélgetés résztvevői részéről szintén az appok melletti érvként hangzott el, hogy egy piacvezető cégnek szinte must have eszköz az applikáció, hiszen ez is egy eszköze a versenyelőny fenntartásának.

A Bortársaság képviseletében a vita során Szőts Áron viszont emlékeztetett: amennyiben hozzájuk hasonlóan egy márka a személyes kapcsolatot, az exkluzív kiszolgálást - ami a bor választásának, vásárlásának sajátja - az értékesítés és a brand sarokköveként kezeli, nem feltétlenül kell app fejlesztésre áldoznia. Ilyen területeken szerinte a maradéktalan ügyfél-elégedettséghez elegendőek lehetnek a már eddig is használt csatornák. 

Az Ecommerce Hungary Meetup sorozatának következő állomása október 31-e, a téma: az online piacterek szerepe a kiskereskedelemben

Szerezzen versenyelőnyt vállalkozására szabott appshoppal! Kösse össze értékesítési csatornáit, javítsa ügyfél-élményét, tegyen szert hűséges vásárlókra vállalkozása igényeire hangolt mobilapplikációval! A LogiNet saját Mcomapp shop applikáció termékének kész megoldásaira építve gyorsan, költséghatékonyan valósíthatja meg a piacra lépést az új értékesítési csatornával. Egyedi ajánlatért lépjen kapcsolatba kollégáinkkal!


Fotók: Ecommerce Hungary