Logishop webshop 2023.4 verzió

Új funkciók, újdonságok a Logishop webshopban

Verziószám: 2023.4
A termék technikai verziószámai: 3.14, 3.15
Kiadás időpontja: 2023.11.02.

Funkciók


1. Akciós árak megjelenítése

Akciózás vagy árváltozás esetén két különböző ár megjelenítése: eredeti ár és a kedvezményes ár

A funkció célja, hogy a webáruház a GVH által közzétett szabályozásoknak eleget tegyen akciózásokat és árváltozásokat érintően. A funkció B2C webáruházakban érhető el, és az időszakos kedvezmények, vagyis az admin felületi általános és egyedi akcióknak megfelelő akciók esetében releváns. Upsell, ajándék vagy csomagkedvezmény esetén nem értelmezhető a funkció.

A felhasználói felületen a jogszabálynak megfelelően akciózás vagy árváltozás esetén a variánsnak legfeljebb két darab ára jelenik meg az alábbiak szerint, egy “eredeti ár” vagy “áthúzott ár”, amelyből a kedvezmény levonásra kerül, illetve az akciós ár. Ha az elmúlt 30 napban a variánsnak állandó ára volt, és megkezdődik egy kedvezmény, akkor az az állandó ár lesz az eredeti ár, amelyből levonásra kerül a kedvezmény. Azonban ha az elmúlt 30 napban több árváltozás is volt, akkor az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árából kell a kedvezményt levonni, tehát az az ár lesz az eredeti ár. Amennyiben a leárazás megszakítás nélkül 30 napnál tovább tart, akkor az eredeti ár 30 nap után is maradhat az akció alapja, de ez nem vezethet a fogyasztók megtévesztéséhez.

Ezt a hosszúságot a webáruház tulajdonos szabja meg, alapértelmezetten 90 nap. Fontos megjegyezni, hogy ez nem a variáns alapárát változtatja meg, kizárólag megjelenítésbeli beállítás, így a variáns alapára változatlan marad, míg a felületen az “áthúzott ár” lesz megjelenítve.

Ezen funkció az adminisztrációs felület bővítését is jelenti. Az admin felhasználónak egyértelmű kell, hogy legyen, hogy mely árak lesznek az “áthúzott árak”, amennyiben azok eltérnek az alapártól. A kedvezmények között található Általános és Egyedi kedvezmények szerkesztési felületén található Akciós termékek tabon megjelenik két darab új oszlop, a Megjelenített áthúzott ár (pl. 12 990 Ft) és a Megjelenített akció mértéke (pl. 12%). Ezek tisztázása azért szükséges, mert elképzelhető, hogy a termék alapára emelkedett az elmúlt 30 napban, így az alapár és az eredeti ár eltérő lehet. Ezen oszlopok segítségével az admin láthatja, hogy mely árak kerülnek pontosan kiírásra.

Fontos, hogy ez kizárólag megjelenítésbeli különbség, így a végső kedvezményes ár nem változik. Abban az esetben, ha az akciós ár magasabb, mint az “áthúzott ár”, akkor a felhasználói felületen nem jelenik meg akciós árként az új ár, hanem egyszerű alapárnak jelenik meg áthúzás nélkül. Ez szintén látszik az adminisztrációs felületen magenta színnel jelezve.

Továbbá bevezetésre került az egyes variánsok szerkesztési adatlapján az Ártörténet fül, ahol megtekinthető az adott variáns összes árváltozása. Valamint a Vezérlőpulton az admin dönthet arról, hogy szeretné-e alkalmazni a fenti funkciót az akciós árak kiírására, vagy vállalja a felelősséget, hogy megfelelően írja ki az akciós árakat. Ezen a felületen állítható be az is, hogy hány napig ellenőrizze a rendszer az eredeti árat 30 napnál hosszabb akciók esetén.


2. CMS nyelvesítése

A rendszerben található tartalmak többnyelvűsítése

A rendszerben található tartalmak is nyelvesítésre kerültek a termék adatok mellett. A következő entitások jeleníthetőek meg immár több nyelven a webáruházban:

  • Médiatár / Címkék
  • Médiatár / Képek /  Alt tag
  • Médiatár / Dokumentumok / Megjelenített név
  • Szövegek
  • Gyakran Ismétlődő kérdések
  • Konténerek
  • Dinamikus konténerek
  • Bannerek

Logishop webshop - CMS nyelvesítése

Logishop webshop - A rendszerben található tartalmak többnyelvűsítése

Továbbá nyelvesítésre került a Gyorskereső funkció is, hiszen most már több nyelven megadandó, hogy mely alapértelmezett találatok jelenjenek meg a keresősáv gyorstalálati listáján belekattintás esetén a beállításoktól függően.

Végül a keresőszó riport is bekerült a fejlesztésbe, amely ugyan nem tartozik a nyelvesítés alá, de mégis nyelvfüggő funkcióval egészült ki. Felkerült a felületre egy nyelvválasztó, amelynek segítségével az admin láthatja, hogy mely nyelveken mely keresőszavakra kerestek.


3. Devizakezelés

A webshop vásárló rendelésnél 34 különböző deviza közül választhat 

A devizakezelés célja, hogy a webáruház felhasználója más devizákban is láthassa az árakat a rendszer alapértelmezett devizáján kívül, illetve hogy más devizákban is leadhassa rendelését.

A rendszer alapértelmezett devizája a webáruház létrehozásakor kerül definiálásra. A rendszerben 34 deviza található. A használható devizák a webáruház adminisztrációs felületén aktiválhatók, ahol kézileg is beállítható a váltási szám a rendszer alapértelmezett devizája és az adott deviza között, külső integrációból is jöhet a váltási szám, vagy 3 óránként az MNB árfolyam szerint frissülhetnek.

Fontos, hogy nem minden fizetési mód érhető el az összes devizában. Ez szintén az adminisztrációs felületen konfigurálható a fizetési módok szerkesztési felületre felvett devizaválasztó segítségével. Jelenleg az MNB árfolyammal integrálódik a rendszer, ezen lista a későbbiekben bővíthető, és az egyes integrációs beállítások a Vezérlőpultban található Devizaárfolyamok integrációja felületen végezhetők el.

A felhasználói felületen a használni kívánt deviza a fejlécben található újonnan bevezetett deviza választó dropdown segítségével választható ki. Fontos, hogy a rendszer kiválasztott nyelve nem befolyásolja a devizát. A rendszer a felhasználói felületen található árat átváltja a kiválasztott devizára, kivéve a self-careben található rendelés adatlapokon szereplő árakat, hiszen ezek historikus adatok, és a korábbi rendelések árai és devizái kerülnek ilyenkor kiírásra. A vásárló a vásárlási folyamat végén a fizetési mód kiválasztása után egy dropdown-ból kiválaszthatja, hogy milyen devizában szeretné kifizetni a rendelését.

Alapértelmezetten ez az érték megegyezik a fejlécben kiválasztott értékkel, ha a fizetési mód támogatja az adott devizát. Amennyiben nem, akkor az első olyan deviza jelenik itt meg, amelyiket támogat az adott fizetési mód. Fontos, hogy az itt kiválasztott érték nem módosítja a webáruház megjelenített devizáját, kizárólag a végösszeg kiírását befolyásolja. Amennyiben a fejlécben kiválasztott devizát nem támogatja a választott fizetési mód, úgy a végösszeg alatt ezt szöveg jelzi, amely kiírja a valós fizetési összeget az Összegzésben lévő végösszeg alatt a kiválasztott devizában. Az itt kiválasztott deviza és a rendszer alapértelmezett devizája, vagy a fejlécben kiválasztott deviza közötti váltás látható a felületen a választó alatt.

A rendelés feladása után a rendszer az Összegzés ablak alapján jeleníti meg az árakat. Tehát ha devizában fizetett a vásárló, akkor az összegzés ablakban megjelenő devizákban kerülnek megjelenítésre a tételek árai és a végösszeg az e-mailekben és a self-care felületi rendelés adatlapokon. Az admininsztrációs felületi rendelés adatlapon szintén az adott devizá(k)ban jelenik meg a végösszeg, illetve a Rendelések Logigridben egy új oszlopban, a Fizetett érték oszlopban a fizetési devizában jelenik meg a végösszeg. Az Érték oszlopban továbbra is az alapértelmezett devizában jelenik meg a végösszeg.


4. Letölthető dokumentumok

A felhasználói felületen található Letölthető dokumentumok oldalon táblázatba rendezve jelennek meg a rendszerben található dokumentumok, melyek lehetnek képi vagy egyéb típusú dokumentumok.

A  letölthető dokumentumok funkció segítségével a felhasználók egyesével vagy tömegesen tölthetnek le dokumentumokat a webáruház felütéről. Ilyen dokumentumok lehetnek például egyes arculati elemek vagy termékkatalógusok.

A felhasználói felületen található Letölthető dokumentumok oldalon táblázatba rendezve jelennek meg a rendszerben található dokumentumok. Ezek lehetnek kép vagy egyéb típusú dokumentumok. A kép típusú dokumentumoknak megtekinthető az előnézete, amelyből direkt elindítható a letöltés. Lehetőség van továbbá a táblázatból egyesével, illetve a checkboxok segítségével tömegesen is letölteni a dokumentumtár elemeit.

Amennyiben tömegesen tölti le a felhasználó, egy megjelenő pop-up jelzi, hogy a fájlok becsomagolása megkezdődött, hamarosan letöltésre kerülnek. A dokumentumok kategóriákba rendezhetőek az admin felületen. A táblázat bal oldalán található kategória szűrőben választhatja ki az admin, hogy mely kategóriát szeretné megjeleníteni.

Logishop webshop - Letölthető dokumentumok

Az adminisztrációs felületen bevezetésre került egy új menüpont, a Letölthető dokumentumok, ahol feltöltheti az admin a letöltésre szánt dokumentumokat, vagy kiválaszthatja azokat a Médiatárból. Ezeknek kategóriákat hozhat létre, és a dokumentumokat ezen kategóriákba besorolhatja. Továbbá lehetősége van dokumentumonként beállítania, hogy az adott dokumentumot mely szegmensek láthatják: a bejelentkezett B2C felhasználók, a bejelentkezett B2B felhasználók vagy esetleg a nem bejelentkezett felhasználók is.


5. B2C és B2B leválasztás

B2C és B2B,  B2C, B2B leválasztása lehetővé teszi, hogy három különböző felhasználó típust kiszolgáló webshop jön létre, így az egyes webáruházak csak a testreszabott funkciókat jelenítik meg.

A B2C és B2B leválasztás fejlesztés a B2C és B2B shop külön működési modelljének megvalósításáról szól, amely lehetővé teszik, hogy három külön felhasználói típust kiszolgáló webshop jöjjön létre.

A felhasználói típusok a következők:

B2C és B2B webáruház, tehát a webáruház eddigi formája, amelyben B2C vásárlók is tudnak vásárolni bejelentkezve, vagy bejelentkezés nélkül. Emellett lehetőséget ad a webáruház B2B felhasználók regisztrálására, akik bejelentkezve egyedi árakon tudnak vásárolni.

Csak B2C webáruház, vagyis olyan webáruház, ahol B2B partnerek nem tudnak regisztrálni és vásárolni. Ez a típusú webáruház kizárólag B2C vásárlóknak készül. Egy ilyen webáruházban minden olyan adminisztrációs felületi menüpont eltávolításra kerül, amely egy B2B webáruházban használandó, például Ajánlatok vagy B2B Intézmények menüpontok. Továbbá a felhasználói felületen sincs lehetőség B2B intézmény regisztrációra.

Csak B2B webáruház, vagyis kizárólag bejelentkezett B2B felhasználók tudnak leadni rendelést. Egy ilyen webáruházban nem bejelentkezett állapotban nem lát árakat a felhasználó, hiszen egy B2B webáruházban egyedi árakat látnak a partnerek.  Nincs lehetősége kosárba helyezni termékeket, kedvencekbe rakni őket vagy összehasonlítani azokat. Továbbá itt sincs regisztráció, hanem e-mailből való regisztrációból tud regisztrálni a B2B felhasználó. Bejelentkezés után elérhetőek azon funkciók, amelyek korábban is elérhetőek voltak a B2B felhasználóknak, a számlázási adatok kivételével, hiszen ezek a regisztrációs formon kerülnek ezentúl megadásra.

Ezen módokat az adminisztrátor nem tudja manuálisan megváltoztatni. Amennyiben egy bolt típusa megváltoztatásra kerül, nem vesznek el a korábbi adatok, csak elrejtésre kerülnek. Ilyen adatok lehetnek a B2C shopban regisztrált felhasználók, akik adatai nem vesznek el egy B2B shopra váltás esetén, csak elrejtésre kerülnek.


Logishop


További információ, kapcsolódó anyagok



Long Term Support (LTS)

Long Term Support verzió: az a legfrissebb termék verzió, amelyet a LogiNet hosszú távon - a definiált LTS életciklus alapján - támogat. A Logishopot megrendelő ügyfél jogosult a termékkövetés érvényben léte alatt kiadott legfrissebben kiadott Long Term Support verzióra.

Legfrissebb LTS verzió: 1.20.17
Kiadás dátuma: 2023.11.02.
Tovább a részletekre >>

Legfrissebb kiadott Logishop verzió: 2023.4
A termék legfrisebb technikai verziószámai: 3.14, 3.15

Kiadás dátuma: 2023.11.02.
Tovább a részletekre >>
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.