B2B webshop készítés az Optimit Hungária számára

Érdemes egy nem hagyományos iparágban is B2B webshopot indítani?

2022-08-29

2021 decemberében élesedett az Optimit Hungária Kft. új webáruháza, amely a Logishop webshop megoldására építkezett. A cég B2C és a B2B webshopjában speciális szűrő és kereső funkció könnyíti meg a több ezer mobil- és ipari hidraulika, tömlő és szerelvény termékvariáns közötti keresést, modern külső, optimalizált navigáció növeli a felhasználói élményt, részletes termékinformációk, árajánlatkérési lehetőség segíti a vásárlást. Az átlátható, megfelelő tartalommal, variánskezelést lehetővé tevő funkcióval ellátott webshop lehetővé teszi, hogy egy “konzervatívabbnak” tekintett iparágban is hatékony online megoldás segítse a partnerek rendeléseit, akik szakértői segítség nélkül, gyorsan tudnak vásárolni.


Előzmények

A mobil- és ipari hidraulika, tömlők és szerelvények kereskedelmével foglalkozó Optimit Hungária Kft. hazánkban és Romániában is rendelkezett már webáruházzal, amelyet fejleszteni kívántak. Az online árbevéte arányát növelni kívánták, és több olyan fejlesztést szerettek volna megvalósítani, amire a régi platform nem nyújtott lehetőséget. A további növekedésükhöz egy új webfejlesztő céget választottak, amely a LogiNet lett.

Célok és kihívások

A kereskedő cég azért döntött új webshop készítés mellett, hogy a B2B mellett a B2C igényeket is kielégítse, gördülékeny integráció valósuljon meg az újonnan bevezetett SAP vállalatirányítási rendszerrel és mobilra optimalizált, modernebb külsőt kapjon az online felület.

Ezt szem előtt tartva azzal az igénnyel fordult a LogiNethez, hogy az új webáruház árait a viszonteladók, illetve végfelhasználó partnerek csak felhasználóként láthassák, a nagyobb értékű termékekre pedig árajánlatot tudjon kérni. 

A fejlesztés egyik érdekességét maga a szektor adta, az Optimit Hungária ugyanis egy konzervatívnak tekintett iparágban tevékenykedik. A hidraulika terén nem jellemző az online jelenlét, a legtöbben úgy gondolják még, a termék B2B értékesítése változatlanul szakértői segítséget igényel. 

A projekt egyik sarkalatos pontja volt, hogy a webáruházban szereplő néhány száz termékük több mint 7000 termékvariánsát hogyan lehet áttekinthetővé tenni. Az ügyfelek termékválasztását egy hatékonyan működő kereső és szűrő létrehozásával kívánták segíteni), a könnyebb navigációt pedig átláthatóbb termékkategória oldalak kialakításával szerették volna támogatni.

Fontos volt az is, hogy a kulcsszavakra a találati lista elejére kerülhessen a vállalat adott tartalommal a saját iparágban, amelyhez szükséges a megfelelően felépített, stabil webáruház.

A LogiNet számára az egyik legnagyobb kihívást az üzleti és online vásárlási folyamatok, az online rendelési művelet feltérképezése, illetve az SAP folyamatok (árazási rendszer, készletinformációk, adatok frissítése, stb.) Logishop webshophoz történő integrálása jelentette.


Megoldás és eredmények

Az új Optimit webshop projekten a LogiNet fejlesztői és tanácsadó csapata és a 22.design UX szakemberei dolgoztak. A webáruház 2021 decemberében élesedett, amely a felhasználói igényeknek megfelelően modern, esztétikus designt kapott, és számos új, ügyfélkörre optimalizált funkcióval bővült.

B2B partnerek vásárlását segítő funkciók

  • Újrarendelést segítő funkciók támogatják az ügyfelek gyors vásárlását (bevásárlólisták exportálása).
  • Egyedi ajánlatkérés. A termékek árait kizárólag a bejelentkezést követően láthatják a B2B partnerek (ez a B2C ügyfelekre is vonatkozik). Nagyobb mennyiség, illetve nagyobb értékű termék esetében nem jelenik meg ár az online felületen, hanem az ügyfél árajánlatot kérhet a kereskedőcégtől.
  • Valós idejű készletinformáció. A Logishop webshop révén számos új, hasznos funkció került be a webshopba, mint például a termékkészlet információ. A partner láthatja, hogy az egyes raktárakban az adott termékből van-e készleten.

Speciális szűrő a termékvariánsok hatékony kezelésére

A projekt egyik különlegességét adta a termékvariánsok érdemi számának kezelése, amelyet a Logishop webshop B2B funkciói mellett több egyedi fejlesztéssel oldott meg a LogiNet. 

  • A szűrési feltételeket, az ezzel kapcsolatos kombinációkat a több ezer ügyfelük korábbi vásárlási szokásaira alapozva alakították ki.
  • Speciális szűrő és kereső funkció segíti a választást. A LogiNet egyedi fejlesztésének köszönhetően dinamikusan változnak a kiválasztható szűrési paraméterek a találatok eredményének függvényében.
  • A kiemelt szűrő és kereső blokkot az oldalsávból a termékek fölé helyezték át, amellyel átláthatóbbá vált az oldalszerkezet.
  • A termékadatlapon megjelenik az összes termékvariáns és kosárba is rakható egy kattintással. Ez megkönnyíti a variánsok tömeges rendelését.

Iparág specifikus B2B funkciók

  • Nem csak darabot, hanem métert is kosárba tud rakni az ügyfél.
  • A B2B webshop lehetőséget nyújt a termékcsoportra való szűrésre (iparágspecifikus szűrő).
  • A termékválasztást segítik a nagyon jó minőségű termékfotók is, hiszen ezáltal az ügyfél részletesen megtekintheti az alkatrészeket (a Logishop webshop kiváló minőségű, nagy méretű termékfotók kezelését is gördülékenyen végzi).

Térképes üzletmegjelenítés modul

A felhasználókat térképes üzletmegjelenítés modul segíti, az adott "markerre" kattintva pop-upban megjelenik az üzlet neve, nyitvatartása, pontos címe, illetve lehetőség van útvonalterv indítására.


A LogiNetnek olyan iparág esetében sikerült megoldásokat találni, amelyből még kevesen vannak az online térben. Az eddigi visszajelzések alapján az ügyfelek pozitívan fogadták az új webáruházat.

B2B webshop készítés az Optimit Hungária számára


A Logishop webshop megoldás lehetőséget nyújt a további egyedi fejlesztésre. A rendszer mind B2B, mind B2C webáruház esetében alkalmazható, integrálható más külső rendszerekkel és lehetőséget biztosít az e-commerce ökoszisztéma kiépítésére. Hogyan alkalmazhatod a webáruházadnál sikeresen a terméket? Kérd ki a LogiNet szakembereinek tanácsát!
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.