A magyar lakosság közel 20 százaléka mobilon vásárol

A vásárlásban is hódít a mobil, azon belül is az appok

Magyarországon az internetezők 19 százaléka vásárol mobilról. Ez az arány 2013-ban még csak 4 százalék volt.  A mobilról történő vásárláshoz a felhasználók az egyedi felhasználói élményt nyújtó alkalmazásokat preferálják. A nyugati trendeket figyelmbe véve, ahol az e-kereskedelmi tranzakciók 47 százalékát bonyolítják applikációkról, várhatóan mobil és azon belül az app vásárlások száma Magyarországon még inkább növekedni fog. A mobilshop alkalmazások számos lehetőséget nyújtanak az itthoni kereskedők számára.

A lakosság 89 százaléka naponta internetezik Magyarországon – derül ki a Kantar TNS felméréséből, melyet a Google kutatásához készített. Az okostelefont használók köre is folyamatosan nő – Magyarországon a felhasználók 65 százaléka mobiltelefonról csatlakozik az internetre.

Új trend alakul ki: lényegében bárhonnan bármikor lehetőség van az internetes vásárlásra. A cégek oldalait egyre többször keresik fel már mobil eszközök segítségével a vásárlók és egyre több időt töltenek el mobilon böngészéssel, internetezéssel. A 18 év feletti felnőttek napi 3 órát töltenek mobil adat használattal, míg a laptop esetében ez csak 2 óra.

Magyarországon tavaly a netezők 51 százaléka keresett mobilon információt, 43 százaléka nézett videót és 19 százaléka vásárolt legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépről, vagy tabletről. 2013-ban a mobilról történő online vásárlások esetében ez a szám még csak 4 százalék volt. Ez a tendencia előreláthatólag folyamatosan növekedni fog.


Mobile first userek az app világban

Az Egyesült Államokban egy átlagos internethasználó több mint napi 5 órát tölt mobilhasználattal, és ennek az időnek a nagy részét, pontosan 92%-át appokban. Az amerikai Flurry Analytics kutatásai szerint, az applikációkban töltött idő évről évre nő. Ez a tendencia a mobilshop applikációkra is áll: a vásárlók másfélszer annyi időt töltöttek 2017-ben mobil shop applikációk használatával, mint 2016-ban.

A Statista hamburgi székhelyű kutatócég azt jósolja, hogy 2021-re 352 milliárd mobil appletöltés prognosztizálható, megduplázódhat a 2017-es 197 milliárdos appletöltés.


Egyre többen használnak mobil applikációt a vásárlásnál


App vásárlás dominancia Nyugaton – várhatóan itthon is növekszik az appshopokban töltött idő

A brit Criteo legfrisebb mobil kutatásából az derül ki, hogy világszerte a webáruházuk mellett reszponzív webshoppal és shop applikációval is rendelkező kereskedőknél az online tranzakciók felét applikációkban bonyolítják a vásárlók. Az Egyesült Államokban ez az arány a következőképpen alakul: a vásárlások 47 százaléka történik alkalmazásokban, 33 százaléka mobilra optimalizált webáruházakban és mindössze 20 százaléka desktopon. Az összes tranzakció 67 százalékát bonyolították tehát mobil eszközről. A vásárlók bár minden eszközön aktívak online, szívesebben vásárolnak menet közben.


Magyarországon is óriásit robbanhat az app-tranzakciók száma

A mobil kereskedelem nem csak Nyugaton, a világ szinte összes országában növekvő tendenciát mutat. Magyarországon is nagy robbanás várható az appokban lebonyolított vásárlások számában. Ha ez a tendencia továbbra is fennáll,  az internetes kiskereskedőknek vállalkozásuk fejlődése érdekében komoly mobil web és app stratégiát szükséges kialakítaniuk.
 

Mcomapp  „white label” standard mobil app termékünket erre a piaci igényre válaszolva, a legfrisebb piaci trendeknek és felhasználói szokásoknak megfelelően alakítottuk ki, hogy a vállalkozások kedvező ár-érték arány és gyors piacra lépési lehetőség mellett tudják elindítani saját appshopjukat. Próbálja ki saját okostelefonján, mit tud az Mcomapp, igényelje ingyenes demó verziónkat!
 

Források

  1. Google Digital Barometer, Consumer Survey HU, 2017, How often do people go online (for personal Internet usage)?
  2. Google Digital Barometer 2017
  3. Google Digital Barometer, Consumer Survey HU, 2017: Which devices do people use?
  4. Emarketer.com, 2017, Average Time Spent per Day with Major Media by US Adults, 2017 (hrs:mins)
  5. Google Digital Barometer, Consumer Survey HU, 2017: Which online activities are done by people at least as often via a smartphone as computer?
  6. Flurry Analytics Blog, Flurrymobile.tumblr.com, 2017: U.S. Consumers Time-Spent on Mobile Crosses 5 Hours a Day
  7. Flurry Analytics Blog, Flurrymobile.tumblr.com, 2017: Flurry State of Mobile 2017: With Captive Mobile Audiences, New App Growth
  8. Statista.com, The Statistics Portal, 2017, Number of mobile app downloads worldwide in 2017, 2018 and 2022 (in billions)
  9. Criteo, Global Commerce Review, Q1 2018.

 

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.